مشخصات اجمالی چسب آکواریوم آینه

چسب سیلیکون آینه یک چسب سیلیکونی با کیفیت بالا و خنثی(غیر اسیدی) برای چسباندن آینه ها به سطوح رنگ شده، گچ، فلز یا چوب می​باشد.

چسباندن آینه بر روی دیوارها با محصولات چسبنده در ساخت و سازهای حرفه ای جدید و همچنین در تکنیک های بازسازی یا دکوراسیون کاربر خانگی بسیار محبوب شده است، با روندهای طراحی داخلی و مواد لایه های سطحی در طول سال ها تغییر می کند تا خطوط تراز بیشتر و مینیمالیسم را در خود جای دهد.

به‌طور سنتی، آینه‌ها همیشه با استفاده از سوراخ‌های از پیش سوراخ‌شده و اتصالاتی مانند براکت‌ها، قفسه‌ها، براکت‌های گوشه‌ای تخصصی یا پیچ‌هایی با واشر به دیوار ثابت می‌شدند. با توجه به پیشرفت سریع فناوری چسب، گزینه‌ها اکنون متنوع‌تر شده‌اند، بیایید نگاهی به روش‌های جایگزینی بیندازیم که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این چسب انعطلف پذیر، بوی کمی دارد و در حین عمل آوری اسید آزاد نمی کند و در مقابل فلزات، پشت آینه ها خورنده نبوده و برای استفاده بر روی مواد قلیایی مانند بتن، سیمان، ملات، سنگ تراشی و گچ مناسب است. این چسب با مرور زمان افتادگی ندارد و می توان آن را روی سطوح عمودی اعمال کرد. طراحی شده برای نصب آینه – چسباندن آینه به سطوح رنگ شده، گچ، فلز یا چوب.

این چسب مناسب برای کارهای آب بندی و چسباندن اضطراری در داخل و اطراف خانه می باشد.

این چسب نیازی به پرایمر یا زیرساز ندارد.همچنین چسبندگی عالی را به بسیاری از مواد غیر متخلخل دیگر ارائه می دهد. سرامیک، مینا، چینی، چوب پوشش داده شده، سطوح رنگ شده، بوم، برخی از لاستیک ها، بیشتر فلزات (فولاد ملایم، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، مس، قلع، آهن گالوانیزه، برنج یا روی) و برخی اکریلیک های پلاستیکی (اپاکسید، اکریلیک، پلی استر، پلی اکریلات، پلی کربنات ها، پلی استایرن، فرمیکا، فایبرگلاس، پلی کربنات ها و پی وی سی سخت).

چسب آینه

سطوحی که می توانیم از چسب آکواریوم آینه استفاده کنیم

ممکن است در تماس با برخی از الاستومرهای آلی، که تمایل دارند روغن یا حلال‌ها را به داخل سیلیکون وارد کنند، تغییر رنگ دهند، به عنوان مثال درسطوح EPDM، APTK، نئوپرن و قیری امکان تغییر رنگ دارند.

اولین چیزی که باید در تصمیم گیری در مورد روشی که هنگام چسباندن یک آینه یا هر جسم خارجی دیگر به یک سطح عمودی از هر نوع استفاده کنید، در نظر بگیرید، این است که آیا این یک وسیله ثابت است که هرگز جابجا نمی شود، یا بیشتر یک ویژگی تزئینی است که ممکن است یا در تاریخ بعدی منتقل یا جایگزین می شود و غیره .دقت داشته باشید که چسب در تماس با سنگ طبیعی مانند سنگ مرمر، گرانیت، کوارتزیت ممکن است باعث تغییر رنگ سطوح شوند.

برخی از پلاستیک ها مانند پلی اتیلن، پلی پروپیلن و تفلون نمی چسبد. هنگامی که رطوبت نسبی زیر 10٪ است از درزگیر استفاده نکنید چرا که میزان پخت تحت تأثیر قرار می گیرد.

حداکثر وزن قابل قبول هنگام چسباندن آینه به دیوار چقدر است؟

در هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا گزینه استفاده از چسب برای چسباندن آینه روی دیوارها در مقابل استفاده از اتصالات مکانیکی قابل اجرا است یا خیر! برخی از افراد ممکن است تصمیم بگیرند که با استفاده از هر یک از روش‌ها «فقط» راحت نیستند، بنابراین در عوض ترجیح می‌دهند از ترکیبی از هر دو استفاده کنند، این عمل معمولاً به عنوان «کمربند و مهاربند» در ساخت‌وساز شناخته می‌شود و مزایای مشخصی دارد.

به عنوان مثال، تنها با یک طاقچه یا قفسه فلزی یا چوبی در پایین برای پشتیبانی، می توان از چسب برای چسباندن وسط و بالای آینه به دیوار استفاده کرد تا در جای خود نگه داشته شود و از کج شدن خطرناک به جلو جلوگیری کند.

یک قانون سرانگشتی خوب این است که هر چیزی که بیش از 10 کیلوگرم باشد برای نصب عمودی “سنگین” در نظر گرفته می شود. این وزن وقتی آینه​های خود را روی دیوار ثابت می کنید، می تواند به عنوان یک استاندارد محسوب شود.

آینه سیلیکون

چسب سیلیکون آینه آکفیکس

چسب سیلیکون آینه آکفیکس ساخت کشور ترکیه بوده و دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد. این چسب بی رنگ توان چسبندگی بسیار بالایی دارد. این چسب 360 گرم وزن دارد و ویسکوزیته بالای آن مانع شره کردن در سطوح عمودی می شود.

این چسب به صورت سیلندری به بازار عرضه می شود که دارای حجم ۳۱۰ میلی لیتر می باشد و برای شیشه و فلزات استفاده می شود .

چسب سیلیکون مخصوص آئینه اشپیگل Spiegel

چسب سیلیکون مخصوص آئینه اشپیگل Spiegel دارای ساختاری سیلیکونی بوده و می تواند فضاهای خالی پنجره، شیشه، آینه و … را چسبانده و درزگیری نماید. این چسب ساخت کشور ایران می باشد و قیمت مناسبی به نسبت نمونه های خارجی دارد .