کاربرد چسب آکواریوم همانطور که از نامش مشخص است، برای چسباندن دو قطعه در محیطی که با آب سروکار دارد استفاده می‌شود. از کاربردهای چسب آکواریوم می‌توان به چسباندن قطعات کف کولر، سینک ظرفشویی، نصب قرنیز، زه ماشین، توالت فرنگی و مانند آن اشاره کرد. در ادامه سعی می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با کاربرد چسب سیلیکون در این محیط‌ها به صورت مفصل در این باره توضیحاتی ارائه دهیم. در صورت نیاز به چسب آکواریوم می‌توانید به فروشگاه گنج کالا مراجعه کنید.

چسب آکواریوم برای توالت فرنگی

چسب آکواریوم به شکل مایع است، از مواد پلیمری تهیه شده است و عایق خوبی برای رطوبت محسوب می‌شود. به همین دلیل، در محیط‌های مرطوب با اطمینان خاطر می‌توان از آن استفاده کرد. ازآنجایی‌که، محیط توالت فرنگی قرار است برای مدت‌های طولانی همواره با آب و شست‌وشو سروکار داشته باشد، بهترین چسبی که می‌توان برای چسباندن قطعات توالت فرنگی استفاده کرد، چسب آکواریوم است. کاربرد چسب آکواریوم در چسباندن توالت فرنگی از جنبه دیگری نیز مهم است. ازآنجایی‌که، این چسب شفاف است، هنگام چسباندن قطعات، ظاهر توالت فرنگی را آشفته و نامرتب نمی‌کند و به صورت یکدست و بدون اینکه نمایان باشد، قطعات را کنار هم می‌چسباند.

در این میان می‌توان به محصولی چون چسب آکواریوم سفید آکفیکس اشاره کرد. این چسب آکواریوم بین 8 تا 20 دقیقه لایه بندی می‌کند و به ازای هر 24 ساعت 2.5 میلی متر خشک می‌شود. این چسب آنتی باکتریال است و برای درزگیری در و پنجره، سرویس بهداشتی و اتصالات زاویه‌ها مناسب است. فروشگاه اینترنتی گنج کالا اطلاعات جامع‌تری درباره این چسب ارائه داده است.

چسب آکواریوم برای توالت فرنگی

چسب آکواریوم برای زه ماشین

یکی دیگر از کاربردهای چسب سیلیکون، چسباندن زه ماشین است. زه ماشین نواری است که در در اطراف ماشین قرار می‌گیرد و در واقع در کنار جنبه زیبایی که دارد، ضربه گیر نیز هست. زه ماشین در بخش بیرونی ماشین واقع می‌شود. به همین دلیل، دائما در معرض باد، باران، برف و نور خورشید و ضربه است. بنابراین، برای چسباندن زه خودرو به بدنه آن باید از چسبی که قوی و ضد آب باشد استفاده کرد.

 بهترین چسب برای زه ماشین، چسب آکواریوم است. چسب آکواریوم چسبندگی بالایی دارد و بسیار مقاوم است. کاربرد چسب آکواریوم تنها به چسباندن زه ماشین ختم نمی‌شود. بلکه، می‌توانید از این محصول برای چسباندن قطعات دیگر خودرو مانند چراغ راهنما، ترمز ماشین، آینه داخل خودرو یا آینه‌های بغل و سایر بخش‌های تزیینی ماشین استفاده کنید. در فروشگاه گنج کالا محصولات متنوعی همچون چسب آکواریوم و سایر انواع چسب‌ها ارائه می‌شود. در صورت نیاز برای خرید چسب آکواریوم می‌توانید از این طریق اقدام کنید.

چسب آکواریوم برای شیشه

چسب آکواریوم به دلیل ساختاری که دارد، بعد از استفاده به دور قاب شیشه، مانند یک عایق عمل کرده و از نفوذ آب به لایه‌های زیرین خود ممانعت می‌کند. به همین دلیل، یکی از چسب‌های محبوب است که کاربرد بسیار زیادی دارد. یکی از مواردی که کاربرد چسب آکواریوم را بیشتر به نمایش می‌گذارد، استفاده از آن در هنگام نصب شیشه خانه و ماشین و پنجره خانه‌ها است. این چسب‌ها همچون یک درزگیر عمل می‌کنند. به همین دلیل، از نفوذ باران به داخل خانه جلوگیری می‌کنند. چسب آکواریوم انواع، اندازه و رنگ بندی متفاوتی دارد که هر کدام در جای مخصوصی استفاده می‌شوند. کاربرد چسب سیلیکونی بی‌رنگ و استفاده از آن بیشتر در مواقعی ضرورت دارد که جای چسب روی جسم مورد نظر نباید دیده شود.

چسب آکواریوم برای شیشه

چسب آکواریوم برای ماهی

چسبی که در سرهم کردن قطعات شیشه‌ای آکواریوم استفاده می‌شود، چسب سیلیکونی یا چسب آکواریوم است. چسب آکواریوم برای ماهی، چسبی است که با رطوبت هوا به سرعت خشک می‌شود و چسبندگی بالایی دارد. این چسب خاصیت الاستیسیته خود را با وجود زود خشک شدن حفظ می‌کند و برای ماهی‌های داخل آکواریوم مضر نیست. در این زمینه می‌توان چسب آکواریوم ماهی بی رنگ ثناریوم را نام برد که در گنج کالا موجود است. این چسب 330 گرم است و قیمت مناسبی دارد. قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و علاوه بر آکواریوم، می‌توانید آن را در آب‌بندی و درزگیری انواع شیشه نیز به کار ببرید. چسب آکواریوم برای ماهی به صورت کلی دارای ویژگی‌های زیر است.

  •   بدون کاهش حجم
  •   بدون ریزش عمودی
  •   قدرت چسبندگی عالی روی شیشه و فلز
  •   فاقد مواد مضر برای ماهی‌ها
  •   مقاومت دمایی بین 40- تا 180+
  •   قابل استفاده با تفنگ چسب

چسب آکواریوم برای کف کولر

کف کولر جایی نمور و مرطوب است که بعد از سال‌ها کار کردن ممکن است دچار پوسیدگی شود. بنابراین، یکی دیگر از کاربردهای چسب آکواریوم خود را در کف کولر نمایان می‌کند. هنگام چسباندن پوسیدگی‌های کف کولر باید از چسبی چون چسب آکواریوم استفاده کرد.

 این چسب پوسیدگی، نشتی و سوراخ ایجاد شده در کف کولر را به خوبی ترمیم می‌کند. یا به نوعی با عایق کاری کف کولر مانع از نشت آب می‌شود. به دلیل مقاومت بالایی که دارد، دوام زیادی دارد و بعد از استفاده از چسب در کف کولر، برای مدت‌ها از نشتی از پوسیدگی‌های قدیمی خبری نیست. مگر اینکه پوسیدگی جدیدی به وجود بیاید.  

چسب آکواریوم برای سینک ظرفشویی

چسب آکواریوم برای سینک ظرفشویی

یکی از معروف‌ترین چسب‌های سیلیکونی که می‌توانید برای آب‌بندی و درزگیری ظرفشویی از آن استفاده کنید، چسب آکواریوم است. از آنجایی‌که، سینک ظرفشویی فضایی است که در طول روز به صورت مداوم با آب سروکار دارد، باید از چسبی برای چسباندن قطعات آن استفاده کرد که آب از داخل سینک به زیر ظرفشویی نشت نکند. چسب آکواریوم تا مدت‌های زیادی از نفوذ رطوبت و آسیب رساندن به سینک و محیط زیر سینک یعنی درون کابینت جلوگیری می‌کند. در نتیجه، رطوبتی نفوذ نمی‌کند که باعث ایجاد کپک زدگی شود و بوی بدی در محیط خانه منتشر کند.   

نصب قرنیز با چسب آکواریوم

قرنیزها قطعات سرامیکی، سنگ، PVC و چوبی هستند که در پایین‌ترین بخش دیوار جایی بین انتهای دیوار و زمین به حالت ایستاده به دیوار می‌چسبند. یکی از جاهایی که می‌توانید کاربرد چسب سیلیکونی را ببینید، هنگام نصب قرنیز است. قرنیزهای چوبی، PVC و چوبی معمولا با پیچ و میخ به دیوار می‌چسبند. اما، گاهی می‌توان از چسب آکواریوم برای چسباندن قرنیز استفاده کرد. قرنیزها ظرافت خاصی دارند. به همین دلیل، بهتر است از چسب آکواریوم استفاده کنید تا به خوبی محکم به دیوار بچسبد. در صورت شست‌وشوی کف، وجود چسب آکواریوم اطمینان خاطر بیشتری را در حفظ قرنیزها ایجاد می‌کند.

کاربرد چسب سیلیکونی

چسب آکواریوم یکی از چسب‌های بسیار قوی و محکمی است که می‌تواند به راحتی دو جسم را به هم بچسباند. اگر مجبور به چسباندن قطعه‌ای هستید که در جای مرطوب قرار دارد، لازم به نگرانی نیست. چسب آکواریوم به شما کمک می‌کند تا این دو قطعه را به هم بچسبانید. چرا که، کاربرد چسب آکواریوم بیشتر در صنایعی است که با رطوبت و آب سروکار دارند. اما، گاهی شرایطی پیش می‌آید که مجبور به پاک کردن چسب آکواریوم هستید. در این شرایط نیز باید بدانید که حلال چسب آکواریوم می‌تواند گزینه خوبی باشد که به سراغ آن بروید. این حلال‌ها هم به صورت مواد خانگی مانند سرکه سفید و آب موجود هستند. هم به صورت شیمیایی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.