ترک خوردن سیلندر و سرسیلندر یکی از مشکلات بسیار حیاتی برای خودروها است و هزینه تعویض این قطعه نیز بسیار بالا است. به همین دلیل، برای ترمیم ترک سیلندر می‌توان از چسب مخصوص استفاده کرد. انواع چسب مخصوص سیلندر در گنج کالا موجود است. برای معرفی این چسب‌ها با ما همراه باشید.

همیشه لازم نیست یک وسیله که بخشی از آن آسیب دیده است را با قطعات جدید جایگزین کنید. گاهی با استفاده از یک چسب، درزگیر یا جایگزین‌های دیگر، بسته به نوع وسیله، می‌توانید آن را تعمیر کنید. به خصوص سیلندر ترک خورده خودرو که نقش حیاتی در روند کار آن بازی می‌کند.

ترمیم ترک سیلندر پژو با چسب ممکن است؟

با بالا رفتن یا کاهش دمای موتور خودرو یا وارد شدن ضربات سنگین و ناگهانی سیلندر ماشین ممکن است آسیب ببیند. این ترک خوردگی معمولا خود را به صورت مخلوط شدن آب و روغن ماشین، دیر روشن شدن موتور و ریپ زدن بروز می‌دهد. 

برای تعمیر ترک سیلندر با چسب باید گفت که این روش یکی از مقاوم‌ترین و بهترین روش‌ها در تعمیر سیلندر ترک خورده است. شاید اینگونه به نظر برسد که یک چسب توانایی و کارایی لازم برای ترمیم ترک را نداشته باشد. اما، باید گفت دقیقا برعکس این موضوع صحت دارد.

 چسب مخصوص سیلندر، قطعه را بدون اینکه در آینده مشکلی برای آن پیش بیاید به خوبی به هم می‌چسباند. برای ترمیم ترک سیلندر با این روش ابتدا باید انواع چسب مخصوص سیلندر با کیفیت بالا را بشناسید. سپس، با خرید چسب مناسب، می‌توانید سیلندر ترک خورده را به خوبی تعمیر کنید. 

 انواع چسب مخصوص سیلندر

 انواع چسب مخصوص سیلندر

چسب‌های مختلفی برای تعمیر سیلندر ترک خورده به بازار معرفی شده‌اند. از این میان، برخی کاربردی‌تر بوده و برای ترمیم بخش‌های خاصی قابل استفاده هستند. برخی دیگر، کیفیت متمایزی دارند و برای تعمیر ترک خوردگی سیلندر هایی که درجه وخامت و آسیب دیدگی آن‌ها بیشتر است مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چسب اپوکسی برای ترک سیلندر

چسب اپوکسی قابلیت پر کردن منافذ فلزات و چسباندن آن‌ها به همديگر را دارد. این محصول درجه کیفی بالایی داشته و به صورت دو جزئی در بازار ارائه می‌شود. این چسب برای تعمیر ترک سیلندر، محصول بسیار مناسبی است و میزان دوام و تاب‌آوری آن در برابر تراشکاری از دمای منفی 50 درجه سانتی گراد تا 270+ درجه سانتیگراد است. چرا که فیلر آن از معمولا جنس آلومینیوم ساخته می‌شود.

 این چسب ضد آب بوده و عایق بسیار خوبی برای جریان برق است. چسب اپوکسی به دلیل پیوند مولکولی بالایی که در ساختارش وجود دارد، چسبندگی و استحکام بسیار بالایی دارد. به همین دلیل، یکی از مورد اعتمادترین انواع چسب مخصوص سیلندر به حساب می‌آید. 

قلم تعمیراتی Metal Stick برای ترک سیلندر

یکی از انواع ابزاری که برای ترمیم ترک سیلندر، جوش سرد، تعمیر پیچ و رزوه استفاده می‌شود، قلم تعمیراتی Metal Stick فلز ZETEX است. قلم تعمیراتی زتکس در گنج کالا موجود است. قلم تعمیراتی Metal Stick زتکس استحکام کششی و خمشی بالایی دارد. همین موضوع به کاربردی بودن این محصول در تعمیر سیلندر ترک خورده و صنایع دیگر مانند کاشی و سرامیک کمک می‌کند و از نقاط قوت این محصول به حساب می‌آید. 

مقاومت دمایی این محصول در بازه‌ای بین 120 درجه سانتی گراد تا 150 درجه سانتی گراد دسته‌بندی می‌شود. برای اینکه ترک خوردگی به صورت کامل برطرف شود و برای مدت طولانی مواد روی ترک سیلندر اثر داشته باشد، انتخاب قلم تعمیراتی Metal Stick گزینه مناسبی خواهد بود. از ویژگی‌های خوب دیگر آن قیمت مناسب این محصول است.

چسب نگهدارنده قطعات سیلندر لاکتیت

این چسب که عموما برای عایق کاری و چسباندن فلز استفاده می‌شود، یکی از محصولات باکیفیت و با استحکام است. از این چسب هم به صورت عمومی و هم به صورت صنعتی می‌توان استفاده کرد. برای نگهداری قسمت‌های مختلف سیلندر، شفت و موتور می‌توان از چسب لاکتایت بهره برد. این محصول از سایش و خوردگی قطعات جلوگیری می‌کند و زمان گیرایی آن حدود 8 دقیقه است. 

در برابر فرآورده‌های نفتی و سوخت‌های فسیلی مقاوم است. پس، اگر در شرایطی قرار گرفتید که این چسب را در مجاورت این محصول استفاده کردید، لازم به نگرانی نیست. از دیگر ویژگی‌های این محصول ویسکوزیته بالای آن است که برای چسباندن انواع قطعات مناسب است. (منبع خارجی)

 

قیمت چسب مخصوص سیلندر

قیمت چسب مخصوص سیلندر

برای خرید چسب مخصوص سیلندر باید بدانید که محصولات مختلف با توجه به نوع برند آن‌ها، میزان کاربردی بودن و مواد تشکیل دهنده آن و نوع ماشین می‌توانند قیمت‌های مختلفی داشته باشند. عامل موثر دیگر در نوسانات قیمت چسب مخصوص سیلندر، تغییر قیمت دلار است که بر قیمت این محصول اثر می‌گذارد. اما، قیمت این محصول‌ها در حال حاضر به شرح زیر است.

  • قیمت قلم تعمیراتی Metal Stick زتکس برابر با 270 هزار تومان است.
  • قیمت قلم تعمیراتی Metal Stick زتکس آلومینیوم معادل 270 هزار تومان است.
  • قیمت چسب نگهدارنده قطعات سیلندر لاکتایت با حجم 50 میلی لیتر 270 هزار تومان است.  

نکات استفاده از چسب ترمیم سیلندر

زمان استفاده از چسب مخصوص سیلندر بهتر است موارد زیر را رعایت کنید.

  •   ناحیه آسیب دیده را تا حد ممکن تمیز کنید. (برای تمیز کردن می توانید از یک مایع تمیز کننده و یک برس استفاده کنید)
  • رزین و سخت کننده را به میزان مساوی کاملاً با هم مخلوط کنید. (این مرحله برای چسب‌های دو بخشی در نظر گرفته شود.)
  • به کمک یک کاردک، مخلوط را به سرعت کاملا روی محفظه آسیب دیده بمالید.
  • سعی کنید چسب را به خوبی داخل ترک بریزید تا کاری باکیفیت تحویل بگیرید. این دقت میزان مقاومت چسب را افزایش می‌دهد.
  •     بهترین دما برای گیرایی چسب اپوکسی، دمای 40 درجه سانتیگراد است.
  •   بهتر است از وسایل گرمایشی در محل نگهداری و استفاده این چسب استفاده نکنید.
  •  قبل از استفاده از چسب اپوکسی، سطح مورد نظر را به خوبی تمیز کرده و به خوبی سنباده بکشید.
  • زمان گیرایی چسب حدود 45 دقیقه است. البته بهتر این است که یک روز به چسب فرصت دهید تا به خوبی خود را بگیرد. سپس، از خودرو استفاده کنید.

  خرید چسب مخصوص ترک سیلندر آلومینیومی از گنج کالا

در مطلب فوق، شما را با بهترین چسب برای ترک سیلندر آشنا کردیم تا در صورت مشاهده شکستگی در ناحیه سیلندر موتور خودرو، از این چسب برای ترمیم آن استفاده کنید. در حال حاضر چسب قلم تعمیراتی زتکس در فروشگاه گنج کالا موجود است و می‌‌توانید سفارش خود را به صورت آنلاین از وبسایت این فروشگاه ثبت کنید.