ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام چسب زدن دو قطعه به یک دیگر با استفاده از چسب یک دو سه، دست خود را اشتباها آغشته به چسب کرده باشید. نه تنها دست، بلکه در مواقعی بعضی از سطوح هم به اشتباه چسبی شده‌اند. در چنین مواقعی پاک کردن چسب بدون هیچ ترفندی، قطعاً کار سختی خواهد بود و در بعضی مواقع پاک کردن آن اصلاً امکان‌پذیر نیست. در این مقاله از گنج کالا قصد داریم به شما بگوییم که چگونه می‌توانید چسب یک دو سه را از سطوح مختلف پاک کنید و این که آیا حلال چسب ۱۲۳ برای پاک کردن چسب وجود دارد یا خیر. اما حتما هنگام خرید چسب 123 به عواقب استفاده از آن فکر کنید و دقت کنید دچار اشتباه نشوید.

پاک کردن چسب یک دو سه از روی پارچه و لباس

برای این که بتوانید چسب ۱۲۳ را از روی لباس خود یا پارچه‌های دیگر پاک کنید، نیاز به حلال چسب ۱۲۳ از روی لباس دارید که این حلال می‌تواند سرکه باشد. برای این کار شما باید کمی از سرکه را روی یک تکه پنبه آغشته کنید و آن را روی لکه چسب قرار دهید. سپس بعد از گذشت چند دقیقه چسب را از روی لباس به راحتی جدا کنید. اگر هم چسب آکواریوم روی لباس شما ریخته شد هم می‌توانید همین کار را انجام دهید. تنها نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که چون چسب اکواریوم بسیار قوی‌تر از چسب ۱۲۳ است، باید پنبه آغشته به سرکه را چندین بار روی لکه چسب قرار دهید.

پاک کردن چسب 123 از روی پوست

پاک کردن چسب 123 از روی پوست

همان طور که می‌دانید چسب‌های ۱۲۳ یکی از قوی‌ترین چسب‌های موجود در بازار هستند که برای عناوین مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آن جایی که این چسب قدرت چسبندگی بالایی دارد و به سرعت هم خشک می‌شود، هنگام کار با آن باید نهایت دقت را داشت. اگر اتفاقی دستتان آغشته به چسب شد، باید یک حلال چسب ۱۲۳ برای خود پیدا کنید که این حلال می‌تواند استون باشد. اغلب خانم‌ها استون برای پاک کردن لاک‌های خود در خانه دارند و شما می‌توانید در مواقع لزوم از آن استفاده کنید. کمی پنبه بردارید و آن را به استون آغشته کنید. سپس ناحیه‌ای از پوست که چسبی شده را با پنبه روی آن بکشید تا کم کم اثر چسب از بین رود. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان استون را در محلی که زخم وجود دارد، استفاده نکنید.
اگر در منزل خود استون نداشتید، می‌توانید از پودر لباسشویی به عنوان حلال چسب ۱۲۳ از روی دست استفاده کنید. ابتدا مقدار کمی پودر لباسشویی را با آب گرم ترکیب کنید و دست خود را در این محلول قرار دهید. ۲۰ دقیقه صبر کنید تا چسب‌ها به آسانی از پوستتان جدا شود.
راه حل سومی هم برای پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی دست وجود دارد که آن مخلوط آب و نمک است. مقداری نمک را با کمی آب مخلوط کنید تا شکل خمیری پیدا کند. سپس آن را به مدت ۲ دقیقه روی ناحیه‌ای از پوست که به چسب آغشته شده بمالید و کمی ماساژ دهید. خاصیت سایندگی خمیر نمک باعث می‌شود تا چسب به راحتی جدا شود. (منبع)

پاک کردن چسب یک دو سه از روی فلزات رنگ شده

ممکن است گاهی فلزات رنگ شده همچون دسته عینک و یا حتی شیشه عینک آغشته به چسب یک دو سه شود که باز هم جای نگرانی نیست و می‌توان یک حلال چسب ۱۲۳ برای آن‌ها پیدا کرد. اگر دسته فلزی عینک به چسب آغشته شده باشد شما نیاز به یک حلال چسب ۱۲۳ از روی عینک دارید که این حلال می‌تواند یک روان‌کننده باشد. برای این کار می‌توانید یک روان‌کننده را به قسمت مورد نظر اسپری کنید و اجازه دهید چسب حسابی خیس بخورد. سپس با استفاده از ناخن خود یا یک شی تیز به آرامی محل مورد نظر را بتراشید.
اگر هم شیشه عینک یا هر ظروف شیشه‌ای به بهترین چسب ۱۲۳ آغشته شد، می‌توانید با استفاده از لاک پاکن یا همان استون، سرکه، روغن یا حتی کره، چسب را به راحتی پاک کنید. برای این کار یکی از موادی را که نام بردیم را به قسمت مورد نظر آغشته کنید. کمی صبر کنید و سپس بعد از گذشت دقایقی، چسب را از روی شیشه پاک کنید.

 

پاک کردن چسب 123 از روی موکت و فرش

فرش‌ها یکی از لوازم مهم و کاربردی منزل هستند که آغشته شدن چسب یک دو سه به آن می‌تواند تجربه تلخی را برای همه افراد به وجود آورد. اما باید بگوییم که حلال چسب ۱۲۳ از روی فرش وسیله‌ای است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و اصلاً جای نگرانی ندارد. برای پاک کردن چسب از روی فرش می‌توانید از یخ استفاده کنید. چند تکه یخ را در یک کیسه فریزر قرار دهید و آن را برای چند دقیقه در محل مورد نظر روی فرش قرار دهید تا چسب خودش را بگیرد و به اصطلاح فریز شود. سپس کیسه را بردارید و با استفاده از قاشق به راحتی چسب را جدا کنید.
حلال چسب یک دو سه بعدی برای فرش، سرکه سفید است که می‌توانید پارچه‌ای را به سرکه آغشته کنید که و به آرامی روی لکه چسب بکشید. مطمئن شوید لکه چسب کاملاً به سرکه آغشته شده است. این کار را به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید و اجازه دهید در این مدت سرکه روی لکه باقی بماند. بعد از آن می‌توانید لکه را به راحتی جدا کنید.

پاک کردن چسب 123 از روی موکت و فرش

پاک کردن چسب 123 از روی کاشی

در حین استفاده از چسب 123، اگر کاشی یا سرامیک اشتبا‌هاً به چسب 123 آغشته شد، نیاز به یک حلال چسب یک دو سه از روی کاشی خواهید داشت که این حلال می‌تواند استون، یخ، الکل، سمباده کشیدن و یا حتی حرارت دادن باشد. به عنوان مثال می‌توانید ناحیه‌ای از کاشی که به چسب یک دو سه آغشته شده را کمی حرارت دهید و بعد از آن که چسب دوباره به شکل مایع تبدیل شد، آن را از روی سطح پاک کنید. همچنین می‌توانید مقدار الکل را روی محل مورد نظر بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا الکل چسب را از روی سطح جدا کند. در بعضی مواقع هم می‌توانید از یک سمباده برای از بین بردن چسب ام دی اف روی کاشی استفاده کنید.

خرید حلال چسب یک دو سه

در حال حاضر حلال چسب 123 در فروشگاه گنج کالا موجود نیست؛ بنابراین هنگام خرید چسب اگر فروشگاه دارای حلال های مخصوصی بود، حتما یکی از آن‌ها را برای خود خرید خریداری کنید تا بعدها دچار مشکل نشوید. از جمله فروشگاه های اینترنتی که می توانید خرید چسب های متنوع را به صورت آنلاین خریداری کنید، گنج کالا است.