استفاده از چسب 123 در هر خانه و مکانی که در آن کارهای مختلف انجام می‌شود بسیار لازم و ضروری است. این نوع چسب‌ها به واسطه قدرت چسبندگی فوق‌العاده خود می‌توانند تقریبا در چسباندن هر نوع قطعه با هر متریالی به کار برده شوند. بدون شک شما هم این تجربه را داشتید که یکی از وسایل در دسترستان دچار شکستگی شده یا قطعه از آن جدا شود.

در چنین مواردی بهترین و مناسب‌ترین چسب برای چسباندن قطعات شکسته شده چسب یک دو سه است. اما به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از چسب یک دو سه اصول خاص خود را دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. در این مطلب از سایت گنج کالا هر آنچه که شما باید در مورد طریقه استفاده از چسب 123 بدانید را به شما یاد خواهیم داد.

استفاده از چسب یک دو سه؛ قدرتمندترین چسب بازار

خرید چسب برای هر خانه، کارگاه، شرکت و مراکز اداری یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام شود.  چسب‌های یک دو سه به سرعت چسبندگی خود معروف هستند. یعنی شما برای چسباندن قطعات و لوازم با استفاده از چسب 123 تنها به 3 ثانیه زمان نیاز دارید.

البته باید به این مورد هم اشاره کنیم که چسب‌های یک دو سه در عین داشتن سرعت چسبندگی بالا از قدرت چسبندگی بالایی هم برخوردار هستند. از دیگر ویژگی‌های این چسب پرفروش و خاص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر حرارت
  • ماندگاری بسیار طولانی
  • قابل استفاده برای انواع سطوح چوب، شیشه، پلاستیک، فلزی و…

طریقه استفاده از چسب 123

طریقه استفاده از چسب 123

قبل از استفاده از چسب 123 باید سطح یا قطعه مورد نظر را به خوبی تمیز کنید. زیرا وجود هر گونه آلودگی و ذرات گردوغبار و رطوبت منجر به کاهش قدرت چسبندگی چسب می‌شود. بعد از اینکه سطح را تمیز کردید، اسپری چسب یک دو سه را به خوبی تکان داده و سپس روی سطح مورد نظر بزنید و تا زمان خشک شدن آن صبر کنید.

البته بهتر است از اسپری روی یک سطح و از چسب مایع آن هم روی یک سطح دیگر استفاده کنید. بعد از انجام کارهای گفته شده حالا باید دو سطح مورد نظر را روی هم قرار دهید. برای خشک شدن و چسبیدن کامل دو سطح به یکدیگر در بیشترین حالت به 15 ثانیه زمان نیاز است. برای چسبیدن هر چه بهتر و سریع‌تر دو سطح به یکدیگر بهتر است حدود 10 الی 15 ثانیه دو سطح را به خوبی روی هم فشار دهید.

زمان استفاده از اسپری چسب 123

به همراه چسب مایع یک دو سه یک چسب اسپری مخصوص قرار داده می‌شود. با استفاده از این اسپری فرایند چسباندن دو سطح به یکدیگر آسان‌تر می‌شود. در واقع بدون استفاده از چسب 123 اسپری قدرت چسبندگی کاهش یافته و سطوح به خوبی به هم نمی‌چسبند. توصیه می‌کنیم از اسپری این چسب‌ها حتما در فضای باز یا با تهویه مناسب استفاده کنید. چسب‌های 123 با نام چسب ام دی اف هم شناخته می‌شود.

نکات مهم هنگام استفاده از چسب 123 که باید بدانید!

شما علاوه بر رعایت اصول استفاده از چسب ام دی اف یا همان 123 باید به برخی نکات ایمنی هم توجه داشته باشید. همیشه به هنگام استفاده از چسب‌های 123 به خصوص زمان اسپری زدن از استعمال دخانیات و سیگار خودداری کنید، چرا که این نوع چسب‌ها خطر اشتعال‌زایی بالایی دارند. از دیگر نکاتی که به هنگام استفاده از چسب یک دو سه باید به آن توجه کنید عبارت‌اند از:

  • به هنگام استفاده حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید.
  • تحت هیچ شرایطی چسب 123 را در معرض دسترس کودکان قرار ندهید.
  • از چسب‌های یک دو سه در مکان‌هایی به دور از تابش حرارت و نور خورشید نگهداری کنید (عدم قرار دادن چسب در مکان گرم).
  • به هنگام استفاده دقت کنید که چسب مایع یا اسپری با چشم، دهان یا چشم شما تماس پیدا نکند. در صورت تماس سریعا محل مورد نظر را آب ولرم بشویید و در صورت تشدید علائم فورا به پزشک مراجعه کنید.
  • در صورتی که نیاز به پاک کردن چسب از روی یک سطح باشد، می‌‌توانید از حلال چسب 123 استفاده کنید.

در صورتی که مقداری از چسب یک دو سه به پوست بدن شما چسبید بایستی فورا محل مورد نظر را با ترکیب آب گرم و صابون بشویید. در صورت حجم زیاد چسب ریخته شده بهتر است به ترکیب آب و صابون سرکه هم اضافه کنید. (منبع انگلیسی)

نکات مهم هنگام استفاده از چسب 123 که باید بدانید!

راهکارهای افزایش سرعت خشک شدن چسب 123

اگر شما هم در مواقع استفاده از چسب 123 به دنبال راهکارهایی برای سریع‌تر خشک شدن چسب روی محل مورد نظر هستید باید به این نکته توجه کنید که جنس و متریال سطح تاثیر مستقیمی در سرعت خشک شدن چسب آن دارد. علاوه بر این مورد کیفیت چسب یک دو سه هم از جمله عوامل بسیار مهم در قدرت و سرعت چسبندگی آن است. به همین جهت در خرید چسب 123 همیشه باید به کیفیت ساخت و برند آن توجه زیادی داشته باشید.

برای مثال سرعت خشک شدن چسب ام دی اف روی چوب بسیار بیشتر از سرعت خشک شدن آن روی فلز است. در چنین مواقعی برای تسریع خشک شدن چسب بهتر است از تکنیک‌هایی چون اعمال حرارت نسبی به سطح مورد و جریان هوا استفاده کنید؛ برای مثال با فوت کردن محل مورد نظر بعد از زدن چسب به افزایش سرعت خشک شدن آن کمک کنید.

خرید بهترین چسب 123

در این مطلب توضیحات کاملی در مورد طریقه استفاده از چسب 123 را در اختیار شما قرار دادیم. در فروشگاه گنج کالا کلیه کالام و اقلام به خصوص چسب‌های 123 با بهترین کیفیت و برترین برند به همراه نازل‌ترین قیمت به فروش می‌رسند. چنانچه در مورد بهترین چسب 123 سوالی داشتید، کافی است تا به این سایت مراجعه کرده و گزینه تماس با گنج کالا را انتخاب کنید. کارشناسان گنج کالا آماده خدمت‌رسانی به شما مشتریان در هر ساعت از شبانه روز هستند.