پاک کننده رنگ نوعی محصول است که برای از بین بردن پوشش­ ها، رنگ ­ها و سایر مواد پرداختی طراحی شده است. هم چنین رنگ پاک ­کن­ ها برای تمیز کردن سطوح اولیه نیز، کاربرد دارند. البته استفاده از پاک کننده رنگ ممکن است منجر به مسمومیت با سرب شود؛ بنابراین باید دقت داشته باشید تا از محصول مناسب برای این کار استفاده کنید و این بدان معناست که اپراتورها باید با دقت بیش تری از توصیه ­های ایمنی هنگام استفاده از این محصول پیروی کنند.

در زیر ابتدا به معرفی مولفه های رنگ پاک کن پرداخته و در ادامه راهنمای کامل رنگ پاک کن کاربردها و انواع رنگ پاک کن را گردآوری کرده ایم.

رنگ پاک ­کن چیست؟

همان طور که در بخش مقدمه اشاره کردیم، رنگ پاک­ کن­ ها نوعی ترکیبات شیمیایی هستند که به منظور پاک­ کردن رنگ ­ها و پوشش­ ها به کار می­ روند. البته انجام دادن این کار ممکن است با روش­ های دیگری مانند، روش­های فیزیکی مثل کشیدن سمباده یا روش­ های شیمیایی مانند حرارت دادن، همراه باشد. ولی استفاده از این روش نیز باعث می­ شود تا احتمال آسیب به خود محصول وجود داشته باشد که نیازمند دقت و توجه بالا برای نتیجه بهتر می ­باشد.

کاربرد رنگ پاک ­کن چیست؟

گاهی اوقات لازم است برای استفاده رنگ جدید بر روی سطوح  ابتدا رنگ قبلی آن پاک شود . این امر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که مهمترین آنه می توان پوسته پوسته شدن رنگ و یا غیرپایدار بودن رنگ بر روی سطح باشد یا عدم همخوانی رنگ سابق با رنگی که قرار است بزنیم باشد . ممکن است هم پایه نبودن این دو رنگ باعث واکنش شیمیایی این دو نسبت به هم و خراب شدن سط رنگ گردد. ضدرنگها برای پاک کردن و زدودن بخش یا تمامی سطح رنگی استفاده می شود .

 

انواع رنگ پاک ­کن ­ها کدام­ اند و چه کاربردی دارد؟

پاک کننده­ های رنگ به طور کلی به دو دسته اسیدی و قلیایی دسته بندی می­شوند. رنگ برهای اسیدی برای سطوحی با جنس­ های مختلف استفاده می شود و رنگ ­برهای قلیایی برای سطوح فلزی یا آهنی کاربرد دارد.

 

رنگ پاک کن

رنگ پاک ­کن ­های اسیدی

این نوع از رنگ برها در دو نوع مایع و پودری در بازار وجود دارند. غلظت این رنگ ­های کاربردی، بالا بوده (غلظتی نزدیک به 100%) و در دمای محیط نگهداری می ­شوند. مدت زمان کارایی این پاک کننده­ ها نیز بسته به نوع ماده و غلظت و ضخامت رنگ، بین 5 دقیقه تا یک ساعت می­ باشد.

رنگ پاک ­کن ­های اسیدی و محلول در آب

این نوع از پاک­ کننده­ ها نیز برای از بین بردن رنگ­ های مایع و پودری کاربرد دارد. 30 تا 50 درصد حجم این پاک ­کننده ­ها از آب تشکیل شده و در مدت زمان کم تر از یک ساعت، قادر به حل کردن رنگ و از بین بردن آن می ­باشد. از مهم ­ترین ویژگی ­های این رنگ­ پاک ­کن ­ها نیز می­ توان به توانایی بالای انحلال این مواد در آب و بالا بودن نقطه تبخیر آنها اشاره کرد.

رنگ پاک کن های قلیایی

کارایی این نوع از رنگ برها در دمای 100 الی 120 درجه سانتی­ گراد و با غلظت 10 الی 50 درصد، تعریف شده است. البته این پاک­ کننده ­ها بهترین نوع بازده را روی رنگ­ های مایع دارند و بهتر است تا در مجاورت هوا خشک شوند. این پاک­ کننده­ های قلیایی از لحاظ ترکیب مواد بسیار قوی هستند و لازم است تا هنگام استفاده از آن ها، نکات ایمنی لازم را رعایت کنیم.

رنگ ­بر ژل

این پاک­ کننده­ ها شکلی شبیه به ژل دارند و می­ توانند رنگ­ های استاتیک و مایع را از روی سطوح فلزی یا آهنی پاک کنند. برای استفاده از این ماده بر روی محصول، کافی است آن را با استفاده از قلمو بر روی سطح مورد نظر اعمال کنید.

اما آن چیزی که نباید فراموش شود این هست که همه این محصولات شیمیایی خطرناکی هستند و ممکن است باعث آسیب دیدن دست و حتی صورت شوند . ضدرنگ به صورت اسپری ریسک این امر را بسیار پایین می آورد و علی الخصوص آسیبی که ممکن است حین بازکردن تشتک به دست و صورت زده شود را مرتفع می نماید .

اسپری رنگ پاک کن یاز یک ضدرنگ عالی با کیفیت بالا و استفاده آسان می باشد. این محصول در سایت گنج کالا موجود و در دسترش مشتریان قرار گرفته است.

 

سخن آخر:

ما اطلاعات لازم در زمینه رنگ پاک کن  را در اختیار شما قرار دادیم. برای مشاهده انواع رنگ پاک کن کلیک کنید. شما می توانید رنگ پاک کن مورد نظرتان را از ما در گنج کالا خریداری کنید و از اصالت و کیفیت محصول خریداری شده مطمئن باشید.

در صورتی که برای خرید نیاز به راهنمایی های بیشتر داشتید، می توانید با کارشناسان ما در گنج کالا تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را انجام دهند.

 

پاک کننده رنگ