دریل شارژی و برقی در چند سال اخیر یکی از ابزار های ویژه بوده که به شکل حرفه ای توسط کسب و کارهای مختلف در انواع فروشگاه اینترنتی و ابزار فروشی ها به فروش رسیده است. هم اکنون اشکال متنوعی از انواع دریل شارژی توسط صنعتگران مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه خرید دریل شارژی یکی از الزامات بازار داخلی و کل دنیا محسوب می شود. در این مقاله با مزایا و معایب دریل های شارژی بیشتر آشنا می شویم.

پس اگر قصد خرید دریل شارژی یا برقی دارید و نمی دانید که کدام یک برای شما بهتر است، توصیه می کنیم این مطلب را از دست ندهید و تا پایان این مطلب کالا همراه ما باشید.

خرید دریل شارژی و برقی

اگرچه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به دنبال مدل‌های جدید باشند، اما با گذشت سال ‌ها اثبات شده است که مدل‌های برقی (همراه با سیم)، همه‌کاره تر و قدرتمند تر هستند به خصوص برای کار های سنگین. با این حال، دریل‌ های بی‌ سیم (شارژی) هم مزایای مخصوص به خود را دارند، به خصوص هنگامی که در سایت و محیط‌ هایی کار می‌ کنید که هیچ گونه پریز برقی نداشته باشد. علاوه بر این، این دریل ‌ها قابل حمل بوده و استفاده از آن‌ دارای وزن سبک و کارکرد ساده‌تر از نمونه‌ های الکتریکی است.

راهنمای خرید دریل شارژی و برقی

قبل از خرید نوع دریلی که دوست دارید، این دو مدل را با هم مقایسه کنید و نمونه ‌ای را پیدا کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

انواع منبع انرژی دریل

2 منبع برای تامین نیروی دریل موجود است.

1) دریل شارژی: دریل بی ‌سیم یا شارژی که با باتری نیروی مورد نیاز خود را تامین می‌کند. به همین خاطر در فضاهایی که دسترسی به برق شهری آسان نیست استفاده از دریل شارژی منطقی است و خرید دریل شارژی شما را از منبع برق در هر لحظه ای بی نیاز می کند .

2) دریل برقی: دریل سیمی یا برقی که با جریان برق کار می‌کند.

انواع دریل‌ شارژی یا بی‌ سیم از نظر قدرت باتری و طول مدت تایم نگه داری درصدی از شارژ، مدل های گوناگونی دارند. برای موقعیت هایی که امکان دسترسی به پریز یا برق شهری را نداشته باشید، خرید دریل شارژی می تواند بهترین انتخاب فرد باشد.

البته باید توجه داشته باشید که افزایش میزان قدرت باطری با هزینه های به مراتب بیشتری همراه خواهد بود و با افزایش میزان توان باطری، دریل مورد استفاده شما سنگین وزن‌ تر خواهد شد. این می تواند برای کسی که به اندازه کافی نیرومند و آماده نباشد، محدودیت ایجاد خواهد کرده و عملیات سخت‌تر اجرا گردد.

دریل‌های برقی یا سیمی اغلب سبک‌تر هستند و می‌ توانند تمام روز مورد استفاده قرار گیرند. زیرا هرگز نیازی به دوباره شارژ کردن آن ‌ها نخواهد بود. این امر باعث می‌ شود این دریل برای استفاده در مصارف خانگی برای افراد بسیار مناسب باشند.

 انواع دریل پیچ گوشتی شارژی

دریل شارژی دارای انواع مختلفی است. فروشگاه اینترنتی گنج کالا عرضه کننده محصولات و ابزارآلات صنعتی برقی و شارژی همچون اره، دریل است.

دریل شارژی پیچ گوشتی 

صرفاً برای سوراخکاری و ایجاد حفره در چوب، آهن و همچنین باز و بسته کردن اتصالات یا پیچ درون سطوح مختلف متنوع استفاده می شود.

 دریل پیچ گوشتی شارژی چکشی

برای باز و بسته کردن پیچ در سطوح گوناگون و علاوه بر آن در سوراخکاری مصالح ساختمانی همچون بتن، آهن، چوب و سایر مصالح استفاده می گردد.

توجه!

نکته مهمی که باید توجه داشته باشید استفاده از حالت دریل چکشی برای سفت کردن پیچ است. چون این کار موجب می شود فشار بسیار زیادی به موتور دستگاه وارد گردد و دستگاه در صورت بسته شدن پیچ با همان میزان قدرت سعی در چرخاندن محور خود در موتور کند؛با این کار موتور زیر بار زیادی می رود.
در این صورت موتور دستگاه به جای تبدیل انرژی جریان برق به حرکت چرخشی یا دورانی به سبب مقاومت زیاد آن را به حرارت زیاد تبدیل کرده و حرارت موجب سوزاندن شارلاک سیم پیچ مسی، موتور دریل شارژی و اتصالی و سوختن موتور می گردد.

راهنمای خرید دریل شارژی و برقی

نوع فناوری باتری دریل شارژی

باتری دریل شارژی از نوع نیکل، کادمیوم و لیتیوم یون برای دریل پیچ گوشتی شارژ در سال ‌های طولانی انواع باتری کادمیوم نیکل (نیکاد) استفاده فراوانی داشت. اما در سال‌ های اخیر به واسطه تکنولوژی جدید، باتری لیتیوم یونی جایگزین باتری های سابق در دریل شارژی شده است.

باتری کادمیوم از مدل لیتیومی ارزان‌تر است و حجم بزرگتر باتری کادمیم است که مدت نگه داری شارژ با استفاده نکردن طولانی کمتر است. در حالی که باتری لیتیومی مدت نگهداری شارژ بیشتری دارند.

  • دیمر (کنترل سرعت الکترونیکی)
  • سه نظام
  • چراغ نمایشگر میزان شارژ باتری
  • چراغ ال ای دی
  • نوع دریل
  • سرعت دریل
  • راحتی دریل
  • لوازم جانبی
  • انواع مته 

برای اغلب افراد قبل از خرید یک دریل‌شارژی یا برقی تصمیم اولیه بسیار مهم است. باید از نظر قیمت کیفیت و دوام کالا اطمینان حاصل کرد و بر اساس نیاز سنجی مصرف کننده و قیمت مناسب با بودجه خریدار آن را تهیه کرد.

دارا بودن یک ریل در هر منزلی لازم و ضروری است. این ابزار کمک می کند تا به صورت کارآمد و پرسرعت انواع پیچ را بسته و سوراخ هایی را در سنگ بتنی آجر چوب و غیره ایجاد کنید.
این ابزار آلات پرکاربرد لوازم جانبی و بیت های گوناگونی دارند که در محل کار و خانه به کار می‌آیند. حین جستجو برای خرید انواع دریل شارژی یا برقی باید روی ابزاری سرمایه گذاری کرد که نیاز مشتری را برطرف کند.

نوع کاربرد دریل

قبل از مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی برای خرید دریل باید ماهیت و عملکرد مورد نظر خود را بررسی و مشخص کنید. نوع کار سنگین، سبک یا متوسط نیازمند دریل با اندازه های متفاوت است. که مابین ۲ الی ۳ آمپر تغییر پذیر است.

هنگامی که دریل‌های مخصوص کار خود را خریداری می کنید دقت کنید که دارای سرعت متغیر و قابل تنظیم با کارایی بالا باشد.

خرید دریل شارژی و برقی از گنج کالا

نکات مهم در انتخاب و خرید دریل مناسب را با هم بررسی کردیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص راهنمای خرید دریل شارژی و برقی و سایر ابزارآلات مهم صنعتی می توانید با پل ارتباطی مجموعه گنج کالا تماس گرفته و با کارشناسان فنی پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.