دستگاه چسب حرارتی ابزار اصلی ذوب و چسباندن چسب‌‌های حرارتی است. این نوع از دستگاه‌های حرارتی به واسطه ابعاد کوچک خود قابلیت حمل داشته و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ابزارها با نام تفنگ چسب حرارتی نیز شناخته می‌شوند.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که شما باید بر اساس نوع استفاده و کاربری خود (صنعتی یا خانگی) و نوع چسب حرارتی مدل مناسب دستگاه ذوب چسب حرارتی را خریداری کنید. در ادامه این مطلب در مورد این دستگاه‌ها و هر یک از انواع آن‌ها به توضیحات بیشتری می‌پردازیم تا شما بتوانید با کسب اطلاعات دقیق بهترین و مناسب‌ترین نوع دستگاه Glue Gun را از فروشگاه گنج کالا خریداری کنید.

 دستگاه چسب حرارتی چیست؟

زمانی که صحبت از خرید دستگاه چسب حرارتی می‌شود حتما شما یک ابزار بزرگ یا خیلی خاص را متصور می‌شوید. در حالی که این ابزارها سازوکار کاملا ساده‌ای داشته و سایز کوچکی دارند. همان طور که می‌دانید چسب‌های حرارتی به شکل لوله‌های پلیمری تولید می‌شوند که در اثر اعمال حرارت ذوب شده و از حالت جامد به حالت مایع تغییر شکل می‌دهند.

لازمه استفاده از چسب‌های حرارتی برای چسباندن انواع متریال‌ها، قرار دادن آن‌ها در داخل دستگاه ذوب چسب حرارتی است. با استفاده از این دستگاه می‌توان به راحتی چسب حرارتی ذوب شده را روی بخش‌های مختلف سطوح استفاده کرد. دهانه این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کمترین میزان چسب حرارتی را به سمت بیرون هدایت می‌کنند تا در مصرف این چسب صرفه جویی شود. (ویکی پدیا)

کاربرد تفنگ چسب تفنگی چیست؟

کاربرد تفنگ چسب تفنگی چیست؟

علاوه بر اینکه دستگاه‌های چسب حرارتی و چسب آن‌ها در چسباندن انواع لوازم و قطعات شکسته کاربرد دارند، از این ابزار نیز برای ساخت انواع کاردستی و کارهای هنری استفاده می‌شود. بدون شک وجود دستگاه چسب حرارتی در هر منزل و محیطی که در آن لوازم مختلف قرار دارد بسیار لازم و ضروری است. از دیگر کاربردهای دستگاه چسب هات ملت می‌توان به موارد زیر پرداخت:

  • چسباندن انواع قطعات پلاستیکی
  • ساخت قاب عکس
  • چسباندن فرش و موکت به سطوحی چون کاشی و دیوار
  • صنعت چوب و مبل‌سازی
  • عایق‌بندی و درزگیری درب و پنجره

انواع دستگاه چسب حرارتی

دستگاه‌های چسب حرارتی بر اساس توانایی در تولید حرارت و گرما در انواع مختلفی تولید می‌شوند. در حالت کلی انواع دستگاه حرارتی عبارت‌اند از:

  • دستگاه‌های چسب حرارتی دما بالا (صنعتی)
  • دستگاه‌های چسب حرارتی دما پایین
  • دستگاه چسب تفنگی دوگانه

البته کلیه دستگاه‌های فوق در دو نوع برقی و شارژی تولید می‌شوند. نوع برقی به منظور تامین انرژی خود باید به پریز برق متصل شود. اما نوع شارژی دستگاه‌های چسب حرارتی مجهز به یک باتری قدرتمند بوده و می‌توان بعد از شارژ از آن‌ها به صورت بی‌سیم استفاده کرد.

مشخصات دستگاه چسب حرارتی صنعتی

این نوع از دستگاه‌ها توانایی مطلوبی در تولید حرارت‌های دما بالا دارد. به گونه‌ای که با استفاده از آن‌ها می‌توان تا 400 درجه سانتی‌گراد حرارت نیز بر چسب‌های حرارتی اعمال کرد. همان گونه که از نام این دستگاه‌ها پیداست از آن‌ها بیشتر در کاربری‌های صنعتی استفاده می‌شود. البته مدل پیشرفته و جدید دستگاه‌های چسب حرارتی صنعتی قابلیت تنظیم دما دارند. برای آشنایی بیشتر، به مقاله چسب حرارتی صنعتی چیست مراجعه کنید.

مشخصات و عملکرد دستگاه حرارتی دما پایین

نوع دیگری از دستگاه‌های چسب حرارتی وجود دارند که قادر به تولید حرارت در بازه‌های دمایی کمتر و پایین‌تر هستند. این دسته از دستگاه‌ها برای کاربری‌های خانگی و معمولی مناسب هستند. دستگاه‌های چسب حرارتی دما پایین نهایتا تا 250 درجه سانتی‌گراد قادر به تولید حرارت بوده و نمی‌توانند چسب‌های حرارتی صنعتی را به خوبی ذوب کنند. از موارد کاربرد این دستگاه‌های می‌توان به ساخت کاردستی، چسباندن ظروف خانگی و… اشاره کرد.

دستگاه چسب حرارتی دوگانه

پرکاربردترین دستگاه چسب حرارتی دستگاه‌های دوگانه هستند. این نوع از دستگاه‌های چسب ذوب حرارتی قابلیت تنظیم دما داشته و به همین دلیل امکان استفاده در کاربری‌های صنعتی و خانگی را به صورت هم‌زمان دارند. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان هر نوع چسب حرارتی اعم از معمولی و صنعتی را ذوب کرده و روی سطوح مختلف چسباند.

نکات مهمی که هنگام خرید تفنگ حرارتی باید به آن‌ها توجه کنید!

نکات مهمی که هنگام خرید تفنگ حرارتی باید به آن‌ها توجه کنید!

بسیاری از افراد به هنگام خرید تفنگی حرارتی به دلیل نداشتن اطلاعات کافی نمی‌توانند دستگاه مناسب با نیازهای خود را خریداری کنید. پیش از اقدام به خرید این دستگاه‌ها همیشه باید به نکات زیر توجه کنید:

  • اندازه و وزن دستگاه
  • قدرت حرارتی دستگاه
  • برقی یا شارژی بودن آن

توجه به هر یک از مواد فوق می‌تواند به شما در خرید بهترین نوع  تفنگی حرارتی کمک کرده و حتی منجر به صرفه‌جویی در پروسه خرید می‌شوند. اگر می‌خواهید از این دستگاه در منزل خود استفاده کنید حتما سایز کوچک آن را خریداری کنید. همچنین در صورتی که بیشتر از چسب‌های حرارتی معمولی استفاده می‌کنید خرید تفنگی  حرارتی نوع دما پایین برای شما مناسب است.

بهترین برند و مارک دستگاه چسب حرارتی

هزاران برند در سراسر دنیا در حال تولید و عرضه انواع دستگاه چسب حرارتی هستند. اما از بین آن‌ها تعداد بسیار کمی توانسته‌اند با تولید محصولاتی باکیفیت و مناسب با نیازهای مخاطبان خود به جایگاه‌های برتر دست یابند. دستگاه های چسب حرارتی معمولا تولید کشور تایوان، چین هستند و در سالهای اخیر تولید دستگاه چسب حرارتی ایرانی نیز آغاز شده است. بهترین و معروف‌ترین مارک‌های دستگاه چسب حرارتی عبارت‌اند از:

عوامل موثر بر قیمت دستگاه تفنگی حرارتی

در قیمت دستگاه تفنگی حرارتی عواملی چون قدرت، سایز و ابعاد، شارژی یا برقی بودن، نوع برند و کیفیت ساخت تاثیر بالقوه‌ای دارند. در حال حاضر دستگاه چسب تفنگی در بازه قیمتی 50 هزار تومان تا 1 میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که تنها تعداد معدودی از فروشگاه‌های ایرانی این بهترین و باکیفیت‌ترین نوع این دستگاه‌ها را با مناسب‌ترین قیمت به فروش می‌رسانند. سایت فروشگاهی گنج کالا نیز از جمله فروشگاه‌هایی است که در آن کلیه انواع  دستگاه تفنگی حرارتی با بهترین و محبوب‌ترین برندها با قیمت زیر بازار به فروش می‌رسند.

دستگاه چسب حرارتی را از گنج کالا بخرید!

دستگاه چسب حرارتی را از گنج کالا بخرید!

دستگاه حرارتی و انواع آن بهترین ابزار برای چسباندن چسب‌های حرارتی روی سطوح مختلف است. با استفاده از این ابزارها علاوه بر صرفه جویی در مقدار چسب حرارتی می‌توانید در مدت زمان کمتر و با دقت بیشتری تکه‌های مختلف سطوح را به یکدیگر بچسبانید. پیش از خرید دستگاه چسب حرارتی حتما به مواردی از قبیل برند، کیفیت ساخت، قدرت، ابعاد و مکانیزم عملکردی (برقی یا شارژی) توجه کنید. در صورت تمایل به مشاهده محصولات بیشتر، به صفحه خرید چسب گنج کالا مراجعه کنید.