چسب‌های حرارتی پرکاربردترین نوع چسب‌ موجود در بازار هستند. این چسب‌ها در انواع مختلف صنعتی و معمولی تولید می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها و کاربری خاص خود را دارند. چسب حرارتی صنعتی نسبت به چسب‌‌های حرارتی معمولی مقاومت و چسبندگی بیشتری دارد. البته چسب‌های حرارتی نوع صنعتی ویژگی‌های مثبت بسیاری دارند.

از این نوع چسب‌ها در صنعت برای چسباندن انواع متریال‌ها مانند چوب، شیشه، پارچه و حتی برخی متریال‌های خاص استفاده می‌شود. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که برای ذوب کردن چسب هات ملت صنعتی نیاز به حرارت بیشتری نیاز است. در این مطلب از سایت گنج کالا، در مورد ویژگی‌ها، کاربرد‌ها و همچنین قیمت چسب های حرارتی صنعتی اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

آشنایی با ساختار چسب حرارتی صنعتی  

حال که تا حدودی می‌دانید چسب حرارتی چیست، شایان ذکر است چسب‌های حرارتی صنعتی تولیدی در طی چندین سال قبل به دلیل داشتن دمای ذوب بسیار بالا نسبت به چسب‌های حرارتی معمولی عموما به مدت زمان بیشتری برای ذوب شدن نیاز دارند. اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی این نوع چسب‌ها در عین داشتن ضخامت و نقطه ذوب بالا می‌توانند در کمترین زمان ممکن ذوب شده و به سطح مورد نظر بچسبند.

چسب حرارتی از سه نوع مواد اولیه پلیمری به نام پلی پروپیلن، پلی یورتان، پلی آمید و اتیلن ونیل استات ساخته می‌شوند. هر یک از این نوع مواد اولیه ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی خاصی دارند. (منبع)

در ساخت چسب حرارتی صنعتی عمدتا از مواد اولیه پلیمری به نام پلی پروپیلن (PP) و اتیلن ونیل استات (EVA) استفاده می‌شود. علت این امر بالا بودن نقطه ذوب این دسته از مواد پلیمری و همچنین داشتن برخی ویژگی‌های ساختاری خاص و مناسب است. البته چسب‌های حرارتی صنعتی در بازار ایران بیشتر با عنوان چسب حرارتی ضخیم شناخته می‌شوند.

چسب‌ حرارتی EVA صنعتی و ویژگی‌های آن

آشنایی با ساختار چسب حرارتی صنعتی

 

در صنایع مختلف یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌هایی که چسب‌های حرارتی صنعتی باید داشته باشند دوام و ماندگاری بالا در برابر عوامل محیطی مخرب است. به همین دلیل باید از مواد پلیمری ساخته شوند که همواره بیشترین مقاومت را در برابر عوامل محیطی دارند.

در ساخت چسب‌های حرارتی صنعتی از مواد پلیمری به نام اتیلن ونیل استات استفاده می‌شود. به‌کارگیری این نوع مواد پلیمری باعث می‌شود تا مقاومت چسب حرارتی در برابر عوامل مخربی چون آب، رطوبت، گرما و واکنش‌ به برخی مواد شیمیایی افزایش یابد. این نوع از چسب‌های حرارتی صنعتی در برابر دماهای شدید منفی 60 تا 130 درجه سانتی‌گراد بسیار مقاوم هستند.

چسب حرارتی PP صنعتی و ویژگی‌های آن

پلی پروپیلن از پرمصرف‌ترین پلیمرها در دنیا است. در ساخت چسب‌های حرارتی با ویژگی‌های مقاومتی بالا همواره از این مواد پلیمری استفاده می‌شود. اگر به فرایند ذوب و چسبیدن برخی چسب‌های حرارتی صنعتی دقت کنید متوجه زمان گیرش تاخیردار آن‌ها می‌شوید، این امر دقیقا به علت استفاده از مواد پلیمری پلی پروپیلن است.

این نوع چسب شمعی صنعتی در برابر آب، روغن و بعضی از حلال‌های صنعتی مقاوم بوده و به همین دلیل کاربرد گسترده‌ای در صنعت دارد. از دیگر ویژگی‌های ساختاری این چسب حرارتی صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انعطاف‌پذیری بالا
  • مقاوم در برابر خمش و فشار
  • سخت و سبک

موارد کاربرد چسب حرارتی صنعتی

از چسب‌های صنعتی حرارتی می‌توان در مونتاژ قطعات کوچک و حساس، لمینیت سطوح بزرگ، بسته بندی صنایع غذایی و… استفاده می‌شود. البته گستره کاربرد این چسب‌های حرارتی ضخیم و مقاوم تنها به موارد فوق ختم نمی‌شود. از این چسب‌ها می‌توان در صنایع زیر استفاده کرد:

  • صافکاری
  • کارتن‌سازی
  • خودروسازی
  • صنعت چاپ و صحافی
  • کابینت و کمددیواری

تفاوت چسب حرارتی معمولی و صنعتی
تفاوت چسب حرارتی صنعتی و معمولی

چسب‌های حرارتی صنعتی ویژگی‌های بیشتری نسبت به چسب‌های حرارتی معمولی دارند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های چسب حرارتی صنعتی داشتن مقاومت بالا در برابر تنش‌های کششی، فشاری و پیچشی است. سایر ویژگی‌های چسب هات ملت صنعتی که سبب تمایز آن نسبت به سایر چسب‌ها و چسب‌های حرارتی معمولی شده، عبارت‌اند از:

  • عدم نیاز به خشک کن
  • کیفیت و پایداری بسیار بالا
  • عدم ایجاد آلودگی در محیط و خطر آتش سوزی
  • حاوی مواد چسبنده با غلظت بسیار بالا

بهترین برند چسب حرارتی صنعتی

چسب‌های حرارتی صنعتی توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند. بهترین و باکیفیت‌ترین نوع این چسب‌ها توسط برندهایی چون جانسون، استحکام، novis عرضه می‌شود. چسب حرارتی جانسون بهترین گزینه برای چسباندن سریع و محکم لوازم مختلف به یکدیگر در صنایع است.

سوالات متداول در مورد چسب های حرارتی صنعتی

بسیاری از افراد همواره در تشخیص چسب حرارتی صنعتی از معمولی دچار شک و تردید می‌شوند. همچنین به هنگام استفاده ممکن است برخی سوالات ذهن افراد را درگیر کند. از جمله رایج‌ترین سوالات مرتبط با چسب‌های هات ملت صنعتی عبارت است از:

  • آیا تفنگ حرارتی 65 وات می‌تواند چسب شمعی صنعتی را ذوب کند؟ بله، بنا بر فرمولاسیون خاص چسب‌های حرارتی صنعتی حتی می‌توان با تفنگ حرارتی معمولی 65 واتی آن‌ها را ذوب کرد.
  • چگونه می‌توان چسب هات ملت صنعتی را از هات ملت معمولی تشخیص داد؟ چسب‌های صنعتی معمولی غالبا به رنگ سفید بوده و ظاهری مات دارند. در حالی که چسب‌های حرارتی صنعتی در رنگ‌بندی‌های مختلف زرد، آبی، قرمز و مشکلی تولید می‌شوند. همچنین چسب‌های حرارتی صنعتی در بسته بندی‌‌های یک کیلویی هم عرضه می‌شوند.
  • از کجا می‌توان چسب حرارتی صنعتی باکیفیت خرید؟ در حال حاضر فروشگاه‌های بسیاری انواع چسب حرارتی را به بازار عرضه می‌کنند. اما معدود فروشگاه‌هایی مثل گنج کالا هستند که تنها چسب‌های حرارتی صنعتی و معمولی باکیفیت و برندهای محبوب را با قیمتی رقابتی و مناسب به بازار عرضه می‌کنند. برای خرید چسب کافی است تا به سایت فروشگاهی گنج کالا مراجعه کنید.

خرید چسب حرارتی صنعتی از گنج کالا

خرید چسب حرارتی صنعتی از گنج کالا

چسب حرارتی صنعتی نسبت به چسب‌ حرارتی معمولی مقاومت بیشتری در برابر عوامل محیطی و واکنش‌پذیری کمتر در برابر مواد شیمیایی دارد. همچنین این نوع از چسب‌های حرارتی قدرت چسبندگی فوق‌العاده بالایی داشته و می‌توانند برخی متریال‌‌های خاص مانند سرامیک و آهن را به یکدیگر متصل کنند.

قیمت چسب حرارتی صنعتی نسبت به چسب‌های حرارتی معمولی بیشتر است. اما در بازار داخلی نیز در فروشگاه‌‌های مختلف با قیمت متفاوتی عرضه می‌شود. درفروشگاه گنج کالا چسب شمعی صنعتی اورجینال با قیمتی پایین‌تر از کل قیمت بازار به فروش می‌رسد.