یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی که برای پر کردن درز و شکاف موجود در تاسیسات برق و لوله‌کشی استفاده می‌شود، اسپری فوم پلی اورتان است. با استفاده از این اسپری، می‌توانید درزهای مختلف را پر کرده و مانع نشت آب یا سیالات خورنده شوید. با این حال، تنوع گسترده اسپری فوم در بازار، ممکن است باعث سردرگمی شود. بعضی از آنها کیفیت مطلوبی ندارند، اما بعضی از برندها نیز بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. در این مقاله از گنج کالا قصد داریم بهترین اسپری فوم، ویژگی‌ها و برندهای معروف آن را مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با اسپری فوم پلی اورتان

برای خرید بهترین اسپری فوم، بهتر است کمی با این ابزار کاربردی آشنا شوید. این فوم، یک نوع ماده عایق حرارتی و صوتی است که با اسپری کردن آن داخل شکاف مورد نظر، خیلی سریع، به حالت کف در می‌آید. این کف با خشک شدن، یک لایه سخت و نفوذناپذیر را ایجاد می‌کند که علاوه بر عایق بودن، مقاومت مکانیکی بالایی هم دارد. فوم‌های پلی اورتان تک جزئی که به درستی انتخاب و استفاده شده‌اند، در برابر آب مقاوم هستند و از آسیب دیدن دیوارها جلوگیری می‌کنند، بنابراین، اگر به دنبال خرید چسب قوی ضد آب و نسوز در بازار هستید، پیشنهاد می‌کنیم به جای آن، از بهترین اسپری فوم درزگیر استفاده کنید.

از این فوم می‌توانید برای کاهش نویز در لوله‌های آب، ثابت کردن شیرآلات لق، عایق‌کاری و پر کردن شکاف‌ها استفاده کنید. حتی می‌توانید با کمک آن، از اشیا شکستنی در داخل کارتن بسته‌بندی، محافظت کنید.

بهترین اسپری فوم پلی اورتان، چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین اسپری فوم پلی اورتان، چه ویژگی‌هایی دارد؟

معمولاً محصولات مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خودش را دارد. برای مثال، اسپری فوم 300 میلی مدل 805 آکفیکس یا اسپری فوم 300 میلی لازیو، جزو پرطرفدارترین اسپری‌های بازار هستند؛ با این حال، اگر برای انتخاب بین برندها و محصولات مختلف تردید دارید، پیشنهاد می‌کنیم، ویژگی‌های زیر را هنگام انتخاب اسپری فوم، در نظر بگیرید:

  • بهترین اسپری فوم، باید چسبندگی بالایی داشته باشد.
  • این اسپری باید قابل شستشو باشد و بتوان آن را برش زد.
  • باید خیلی راحت بتوانید این فوم را سنباده بزنید.
  • این اسپری باید عایق الکتریکی نیز باشد.
  • در برابر شرایط سخت آب و هوایی مقاوم باشد.

برندهای اسپری فوم پرفروش

اگر می‌خواهید بهترین اسپری فوم موجود در بازار را خریداری کنید، بهتر است با برندهای محبوب این محصول کاربردی آشنا شوید. در حال حاضر، چندین برند پرفروش اسپری فوم در بازار وجود دارد که در ادامه، به شش مورد از آنها اشاره می‌کنیم. (منبع)

1- اسپری فوم ثنا (SANA)

یکی از بهترین برندهای ایرانی اسپری فوم، برند ثنا (SANA) است. اسپری فوم ثنا، معمولا در قوطی‌های 850 و 600 میلی‌لیتری در بازار به فروش می‌رسد. این فوم نیز، مانند سایر فوم‌های ضد حریق و درزگیر، پس از واکنش با هوا، به شدت سفت می‌شود.

در ساخت فوم ثنا، هیچکدام از گازهای مضر برای محیط‌ زیست استفاده نشده است. از این رو، این محصول بهترین فوم برای استفاده در کاربردهای خانگی است. از آنجا که فوم ثنا، کاملاً عایق صدا است؛ یکی از بهترین گزینه‌ها برای درزگیری دیوارهای داخلی منزل محسوب می‌شود. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از اسپری فوم برای عایق‌کاری لوله‎‌های ساختمانی، مانع انتقال صدای آب درون لوله به داخل منزل شوید.

دمای محیط نگهداری این محصول، بین 5 تا 30 درجه سانتی‌گراد است. در حقیقت، بهترین دما برای نگهداری از فوم ضد حریق ثنا، 20 درجه سانتی گراد است.

2- خمیر فوم فیکس فلو (Fixflow)

فیکس فلو نیز، یکی از برندهای محبوب ایرانی است که انواع خمیر درزگیر باکیفیت را تولید می‌کند. خمیر درزگیر فیکس فلو، معمولاً در سیلندرهای 500 گرمی عرضه شده است. دمای کاری برای استفاده از این محصول، 25 درجه سانتی گراد یا همان دمای اتاق است.

شما می‌توانید این خمیر را برای کاربردهای مختلف مانند درزگیری در و پنجره‌های ساختمان یا نصب فریم پنجره و غیره استفاده کنید. دقت داشته باشید که هنگام استفاده از فوم فیکس فلو، از دستکش، عینک محافظ و تجهیزات ایمنی استفاده کنید.

خرید خمیر درزگیر فیکس فلو

3- اسپری فوم آکفیکس (AKFix)

اسپری فوم آکفیکس (AKFix)

یکی از شرکت‌هایی که سابقه طولانی در تولید انواع اسپری و چسب باکیفیت دارد، شرکت آکفیکس است. این شرکت، با تولید انواع اسپری فوم پلی یورتان در مدل‌های مختلف، توانسته تا حد زیادی نیاز بازار را تامین کند. اسپری فوم آکفیکس، تک جزئی بوده و مقاومت بالایی در برابر آتش و حرارت زیاد دارد.

این فوم با قدرت چسبندگی بالا، برای کاربردهای مختلف مانند درزگیری، عایق کاری و غیره کاربرد دارد. قیمت اسپری فوم آکفیکس، در مقایسه با سایر برندها، مقرون به صرفه و مناسب است. از جمله محصولات این شرکت، می‌توان به اسپری فوم 600 میلی‌لیتری آکفیکس یا اسپری فوم 850 میلی‌لیتری آکفیکس اشاره کرد.

خرید اسپری فوم آکفیکس

انواع فوم پلی اورتان در بازار

اگر برای خرید بهترین اسپری فوم به بازار بروید، احتمالاً با انواع مختلفی از آن مواجه خواهید شد. معمولاً دو نوع کلی اسپری سلول باز و سلول بسته در بازار وجود دارد که در ادامه، هرکدام از آنها را معرفی می‌کنیم.

اسپری فوم سلول باز

اگر می‌خواهید از اسپری فوم بیشتر برای کارهایی مثل عایق صدا و هوا استفاده کنید، اسپری فوم سلول باز، پیشنهاد خوبی برای شما است. فوم پلی اورتان در نوع سلول باز، تراکم کمتری دارد و به همین دلیل، خیلی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت مناسب نیست؛ با این حال، به دلیل تراکم کم، قیمت آن نیز مقرون‌به‌صرفه است. از این اسپری، برای دیوارهای بین طبقاتی، دیوارهای داخلی، زیر سقف‌ها و داخل سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌شود.

اسپری فوم سلول بسته

تراکم این اسپری، بیشتر از نوع سلول باز است؛ به همین دلیل، انتظار قیمت بیشتری باید داشته باشید. این اسپری، به دلیل تراکم بالای فوم، مقاومت خوبی در برابر نفوذ رطوبت دارد. فوم پلی اورتان سلول بسته، به سرعت افزایش حجم پیدا کرده و شکاف را پر می‌کند. این فوم، یک عایق بسیار قوی در برابر رطوبت و هوا است. از این فوم، در انواع عایق کاری ایرانیت، استودیو موزیک، درزگیری، زیر شیروانی، محصولات صنعتی و غیره استفاده می‌شود.

کدام اسپری فوم را بخریم؟

آیا به دنبال بهترین اسپری فوم درزگیر هستید؟ پیشنهاد می‌کنیم برای این کار، از برندهای معروف شروع کنید. در حال حاضر، بهترین اسپری فوم از برندهای پرطرفدار مانند آکفیکس، Sana fix و زتکس در بازار ایران، به فروش می‌رسند. شما می‌توانید اسپری فوم همه این برندهای معروف را در فروشگاه آنلاین گنج کالا مشاهده کنید. مزیت ویژه این سایت، تحویل فوری، ضمانت خرید، پشتیبانی 24 ساعته و پرداخت امن است که به شما امکان می‌دهد، یک خرید بدون دردسر و مطمئن داشته باشید.