یکی از بهترین و امن ­ترین روش­ های سنتی و کارگاهی برای بریدن انواع صفحات آهن، استیل، چوب، سرامیک و … استفاده از صفحه­ های برش است که تنوع و کاربردهای بسیار گسترده ای نیز دارند. در این مقاله قصد داریم سه نوع از این صفحات برش، عملکرد و کاربرد آن ها را به شما معرفی کنیم تا با کارکرد هر کدام به طور مجزا آشنا شوید.

طریقه عملکرد صفحات برش

به طور کلی صفحات برش از دندانه ­های ریز سایشی تشکیل شده ­اند که در زمان چرخش صفحه، دندانه ­ها با قطعه کار برخورد کرده و ساییدگی و اصطکاک ایجاد می ­کنند تا برش انجام شود. دانه­ های سایشی بعد کند شدن با قطعات جدید و تیز تعویض می ­شوند. همچنین، صفحات برش قابلیت نصب شدن روی انواع دستگاه­ ها مانند دستگاه فرز، پروفیل و غیره را دارند.

صفحه برش استیل

صفحات استیل بر، کمترین ضخامت را بین دیگر صفحات برش دارند و بیشترین قطر آن ها در مدل­ های ویژه، 2 میلی ­متر است. از این صفحه برش می­ توان برای لایه برداری و برش انواع فولاد سخت که ضخامت کمی دارند، استفاده کرد. مهم­ ترین تفاوت صفحات استیل بر با بقیه صفحات برش این است که کل صفحه آن ها صاف است و در مرکز خود، فاقد برآمدگی می ­باشد.

صفحه برش آهن

صفحات برش آهن برای بریدن انوع لوله و پروفیل با قطر کم کاربرد دارند و به طور معمول در چهار قطر 115، و 230 تولید می ­شوند. به علاوه، قطر و ضخامت این صفحات برش آهن 3 میلی­ متر هستند. صفحه آهن آهن بر با قطرهای 300 و 350 میلی متر نیز وجود دارد که به آنها اصطلاحا صفحه پروفیل بر می گویند.

صفحه برش سنگ

صفحات برش سنگ نیز مانند صفحات برش آهن در قطرهای 115، 180و 230 تولید می­ شوند اما قطر صفحه ­های آن بین 1.5 تا 2.5 میلی ­متر هستند.

صفحه برش سنگ چیست؟

صفحه سنگ برش، سنگی است که از قطعه ­های شکسته شده سنگ­ ها و کانی ­های سیمانی شده ای که به هم پیوسته ­اند، تشکیل شده است. البته ترکیب آن ممکن است شبیه به قطعه ترکیب شده بوده یا متفاوت از آن باشد. علاوه بر این، سنگ برش ممکن است دارای منشا متفاوتی باشد که نوع آن در نام سنگ ذکر می ­شود.

 

 

 

صفحات برش

ویژگی ­ها و کاربردهای سنگ برش آهن

این صفحه ساختار فیبری دارد و مجهز به تکنولوژی برش سریع است.

سرعت چرخش این صفحه مطابق بر 8500 دور بر دقیقه است که لازم است نکات ایمنی در حین کار رعایت شود.

این صفحه ضخامت کمی دارد و می­ توان از آن برای برش آهن و استیل استفاده کرد.

حداکثر سرعت خطی این صفحه نباید بیشتر از 80 متر بر ثانیه باشد.

صفحه آهنی برای برش پروفیل، ورق­ ها و لوله ­های پروفیلی کاربرد دارد.

هم چنین این صفحه در کارهای ساختمانی همانند برش میلگرد، برش و شکل دهی نرده و … نیز دارای کاربرد است.

انواع راه­های برش سنگ:

بریدن با فرز

برش با فرز از رایج­ ترین روش­ های برش سنگ است. در این روش، بلوک ­های سنگی را با فرز  برش می ­دهند.

کاربردهای برش سنگ استیل:

برش استیل برای فرزهای آهنگری استفاده می­ شود و 115، 180 و 230 دارند

این صفحه استیل، دارای ساختار فیبری است و می ­تواند سرعت ­های بالا را تحمل کند.

سرعت چرخش این دستگاه، 8500 دور در دقیقه است و البته حداکثر سرعت آن نباید بیشتر از 80 متر بر ثانیه باشد.

این صفحه برای برش دادن فلزات و استیل کاربرد دارد و در دو اندازه مینی و بزرگ در بازار وجود دارد.

قطر این صفحه برش استیل 22.23 میلی­متر بوده و ضخامت 1 میلی­­متری دارد.

سخن آخر:

فروشگاه اینترنتی گنج کالا پکیج خوبی از انواع سنگهای برش فیبری از جمله سنگهای برش سنگ، آهن، پروفیل، آلومینیم و استیل دارد همچنین سنگهای الماسه همچون گرانیت بر، سرامیک بر و پرسلان بر در این فروشگاه موجود می باشد. استفاده از برندهای ناشناس و غیر معتبر با توجه به حساسیتهای ایمنی در سنگها برش حائز اهمیت است برای همین گنج کالا سنگهای برش و سایش عقاب و سه ستاره ایبا را برای شما پیشنهاد می کند.