جوهر رنگ در واقع همان رنگ  مخصوص چوب است که شکل مایع و شفاف دارد. از جوهر رنگ برای رنگ آمیزی سطوح چوبی استفاده می ­شود که نه تنها به بافت چوب آسیبی نمی­ زند بلکه به آن جلوه ای زیباتر می دهد. جوهر رنگ ­ها موادی هستند که به شکل مصنوعی ساخته می ­شوند. این مواد همچنین دارای مقاومت و انعطاف بالا بوده و برای تغییر رنگ، می­ توان آنها را با سیلر و کیلر فوری ترکیب کرد.

کاربردهای جوهر رنگ

جوهر رنگ در صنایع مختلفی استفاده می ­شود که برخی از آن ها شامل موارد زیر هستند:

  • صنایع چوب
  • صنایع مبلمان
  • رنگ آمیزی چرم
  • صنعت شیشه و کریستال
  • لوستر سازی
  • رنگ آمیزی انواع چوب و ام دی اف
  • رزین اپوکسی

جوهر رنگ چیست؟

جوهر رنگ نوعی رنگ­ نیترو سلولزی است که دارای خواصی ویژه می­ باشد. اصلی ­ترین کاربرد این رنگ ­ها بر روی سطوح چوبی است و به عنوان پوششی برای این سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی­ های بارز جوهر رنگ می ­توان به انعطاف، مقاومت بالا، جلا و… اشاره کرد. همچنین این رنگ­ ها به دو دسته مخصوص جوهر رنگ مخصوص چوب و جوهر رنگ مخصوص بدنه اتومبیل تقسیم می ­شوند.

جوهر رنگ مخصوص چوب

پایه ­ی ترکیبات سازنده جوهرهای مخصوص چوب، رزین­های سلولز و الکید می ­باشد که از ثبات خوبی برخوردار بوده و با سرعت بالا خشک می ­شوند. مزیت این جوهر رنگ ­ها این است که کیفیت بالایی دارند و اجازه نمی ­دهند شرایط محیطی و گرد و غبار، کیفیت چوب را کاهش دهند. استفاده از این رنگ ­ها بسیار ساده­ است و با توجه به اینکه زمان کوتاهی برای خشک شدن نیاز دارند، می­توان به صورت فوری لایه مجدد را بر روی آن کار کرد.

این رنگ­ها دارای مقاومت بالایی بوده و هم چنین در برابر مواد شوینده و دیگر مایعات نیز مقاومت قابل قبولی دارند. همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، این نوع از جوهر رنگ ­ها علاوه بر ایجاد مقاومت و حفاظت از سطح چوب، جلوه­ ی ویژه ­ای به سطح چوب می بخشند و باعث زیبایی بیش تر نتیجه کار می­ شوند. از دیگر کاربردهای این جوهر رنگ می­توان به محافظت و جلوگیری از رشد انواع باکتری ها و قارچ ها بر روی چوب اشاره کرد. هم چنین این محصول باعث می شود سطح چوب نسبت به آب نفوذ ناپذیر باشد؛ از این رو، استفاده از آب و دیگر شوینده ­ها برای شستشوی وسایل چوبی بلامانع باشد.

 

جوهر رنگ

جوهر رنگ الکلی

از آن جایی که این جوهر رنگ ­ها برای پایه الکل ساخته می ­شوند و الکل فرار است، استفاده از این رنگ ­ها جلوه و زیبایی منحصر به فردی در محصول ایجاد کرده و به آن ظرافت خاصی می ­بخشند.

مهمترین استفاده جوهر رنگها رنگی کردن انواع لاکهای شفاف همچون کلر ، نیم پلی استر و غیره می باشد. مزیت این محصول رنگی کردن لاک بدون از بین بردن خاصیت ترنسپرنتی می باشد در حقیقت جوهر رنگها پوششی از خود نمی دهند.

استفاده های متنوعی برای رنگهای جوهری وجود دارد . حتما در روزهای عید و ملی در خیابانهای شهر لامپهای رنگی را دیده باشید . این لامپها توسط جوهر رنگها استفاده می شود .

برای برخی رنگ آمیزیهای شیشه نیز از این جوهر ترنسپرنت استفاده می شود.

جوهر رنگ در رنگهای مختلفی از جمله بنفش، زرد، فندقی، صورتی، آلبالویی، مشکی، طلایی، سبز، قرمز و … موجود می‌باشد. در حال حاضر طیف رنگی گسترده ای از جوهر رنگ در فروشگاه اینترنتی گنج کالا موجود است. جهت بررسی و خرید این جوهر رنگ اینجا کلیک کنید.

معرفی برند جوهر زرفام

جوهر رنگ زرفام در حال حاضر یکی از پرفروش ترین محصولات فروشگاه اینترنتی گنج کالا می باشد. به دلیل کیفیت مناسب و تنوع در رنگ انتخاب مشتریان عزیز است. از دیگر مزایای این محصول قدرت بالا در رنگ‌دهی است. با استفاده از جوهر رنگ و ادغام آن با تینر فوری می‌توانید در حداقل زمان به رنگ دلخواه خود برسید. هنگام ترکیب رنگ، جوهر رنگ را با قطره چکان به تینر اضافه کنید و تا رسیدن به رنگ موردنظر این کار را ادامه دهید. همچنین در صنایع چوبی جهت تغییر رنگ سیلر، کلر، نیم پلی استر و تمام پلی استر میتوان از جوهر رنگ استفاده کرد. جهت بررسی محصولات زرفام اینجا کلیک کنید.