بتونه سنگی ماده­ ای است که از دو بخش ماده سخت­ کننده یا خشک ­کننده (هاردنر) و یک ماده شیمیایی با پایه نفتی تشکیل شده است. همچنین در تهیه بتونه­ های سنگی، غالبا از پلی استر غیر اشباع نیز استفاده می ­شود. این مواد در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، مورد استفاده قرار می گیرند.

بتونه سنگ چیست؟

بتونه سنگی یک ماده شیمیایی است که از دو بخش هاردنر و ماده شیمیایی تشکیل شده است و از آن برای پر کردن، هم تراز کردن و موج ­گیری روی سطوحی مثل چوب، فلز، آهن و غیره استفاده می­ شود. این بتونه در دو بسته جداگانه عرضه می شود و در کارخانه ­های رنگ ­سازی تهیه و تولید می ­شود. ماده سخت شونده در این محصول حالت پماد دارد و باید قبل از خشک شدن، به سرعت آن را به محصول اضافه کرد.

کاربرد بتونه سنگ چیست؟

بتونه سنگ ماده ­ای است که می ­توان از آن برای کارهایی مثل پر کردن درزها، چارچوب­ های درب­ ساختمان منزل و پنجره ­ها استفاده کرد. همچنین از این ماده می ­توان برای زیر سازی دیوارهای منزل استفاده کرده و روی آن ها رنگ ­کاری انجام داد.

علاوه بر پر کردن درز و ترک­ های دیوار، از بتونه سنگی می توان قبل از رنگ­ کردن درهای ماشین نیز استفاده کرد. در نهایت، می ­توان به این نتیجه رسید که کاربرد اصلی بتونه سنگی، در صاف کردن سطوح و آماده کردن آن برای رنگ آمیزی است.

بتونه سنگی

 

 

مشخصات بتونه سنگی خوب کدام است؟

  • ایجاد شرایط جذب، اتصال و استحکام بالا بر روی تمام مواد ساختمانی و سایر سطوح فلزی و چوبی
  •  دارای قدرت و استحکام بالا در شرایط مختلف مانند مقاومت در برابر نفوذ آب و ضربه
  •  عایق بودن در برابر رطوبت هوا، تشعشعات UV و مقاومت در برابر خوردگی
  • دارای خاصیت ضد قارچی و استریل بودن از انواع میکروب و باکتری
  • داشتن خاصیت ارتجاعی پایدار و ثابت
  •  عدم تغییر فیزیکی و شیمیایی و نیاز نداشتن به رنگ ­کاری مجدد
  •  مقاومت در برابر تمامی مواد و حلال ناپذیری

 

طرز استفاده از بتونه سنگی

برای استفاده از بتونه سنگی سطح مورد استفاده­ ی شما باید فاقد هر گونه رطوبت، گرد و غبار و آلودگی باشد. سپس لازم است تا محتویات داخل قوطی را به خوبی مخلوط کرده و بعد در بیرون قوطی، به ازای هر 100 گرم بتونه، دو الی سه کیلوگرم هاردنر (حلال بتونه) اضافه کنیم. سپس لازم است این ماده را روی سطح مورد نظر بکشیم و بعد از گذشت چند دقیقه (معمولا 20 تا 25 دقیقه)، سمباده کاری را انجام دهیم. زمان خشک شدن بتونه سنگی نیز به طور معمول 20 دقیقه و در دمای 20 درجه سانتی­گراد یا دمای اتاق است.

نکته ای که باید توجه داشت این است که این ماده و بخارات آن قابلیت اشتعال دارد و لازم است این ماده دور از شعله مستقیم و حرارت و در جایی که تهویه مناسب وجود دارد، نگهداری و استفاده شود.

بتونه سنگی

معرفی بهترین برندهای بتونه سنگ

از بهترین برندهای بتونه سنگی در ایران می ­توان به مارک­ های آرکو، پلی مکس و آپکس اشاره کرد که در ادامه به طور مجزا و به تفصیل در مورد هر کدام توضیح می دهیم:

 

بتونه سنگی آرکو

 بتونه سنگی آرکو ماده ­ای دو جزئی و بر بستر پلی استر غیر اشباع است و در تناسب با نوع آب و هوای ایران تولید شده است. این ماده از بهترین نمونه ­های مورد استفاده برای بتونه کاری بر روی سطوح فلزی و اتومبیل است. آرکو با ایجاد سطح یک دست و صاف، شما را از آستر کشی مجدد بی ­نیاز می­ کند. از ویژگی­ های مطلوب این ماده نیز، می­ توان به خاصیت انعطاف پذیری بالا، خشک شدن سریع، درز گیری و پرکنندگی خوب و مقاومت و استحکام بالا اشاره کرد.

بتونه سنگی آپکس

 بتونه سنگی آپکس یک ماده شیمیایی و مبتنی بر یک پایه نفتی و یک ماده سخت­ کننده می­ باشد. این محصول یک پلی استر غیر اشباع بوده و کاربرد هایی مانند، پر کردن حفرات، هم ترازی و یک دست کردن سطوح دارد. از مزایای مهم این محصول، می­توان به خشک شدن سریع، انعطاف بالا و سمباده خوری بسیار مناسب اشاره کرد.

 

بتونه سنگی پلی مکس

بتونه سنگی پلی مکس می ­تواند اتصال، جذب و استحکام سطوح مختلفی که متخلل، ناهموار و… هستند را افزایش داده و در نهایت سطوحی با دوام و طول عمر بالا را فراهم کند. پلی مکس در برابر نفوذ آب 100% عایق بوده و حتی در شرایطی که به طور کامل با آب و رطوبت در ارتباط باشد نیز، قابل استفاده است.

پلی مکس خاصیت کشش و استحکام بالایی دارد و تا سال­ ها قابل استفاده می ­باشد. این ویژگی پلی مکس مزیت خوبی است که بتوان در شرایط پر فشار یا کشش بالا، با خیال آسوده از این محصول استفاده کرد. این ماده خاصیت جذب بالایی نیز دارد و به دلیل این که بر اساس تکنولوژی پلیمر تولید شده، برای چسباندن تمامی مواد قابل استفاده می ­باشد.

انواع بتونه سنگی موجود در گنج کالا

فروشگاه اینترنتی گنج کالا در حال حاضر ارائه کننده بتونه سنگی برندهای مطرح ایرانی است.

شما می توانید بتونه سنگی مد نظرتان را به راحتی از گنج کالا خریداری کنید و خیال تان از کیفیت و اصالت کالا مطمئن باشد.

این روزها که بازار جنس های تقلبی داغ است افراد سودجو اقدام به فروش بتونه سنگی با کیفیت پایین و البته قیمت های بالا میکنند. توصیه ما به شما خرید از یک برند و فروشگاه معتبر است که با کیفیت ترین محصولات را با ارزان ترین قیمت ها در اختیارتان قرار دهد.