رنگ خودرو یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب مواد مناسب برای پولیش زنی ماشین است. اینکه ماشین شما چه رنگی است، در روش و مواد استفاده شده برای پولیش زنی، به خصوص نوع مایع پولیش زنی موثر است. اگر خودرو شما سفید رنگ است و می‌خواهید آن را در خانه پولیش بزنید یا دوست دارید از 0 تا 100 پولیش ماشین سفید را بشناسید با ادامه این محتوا با ما همراه باشید. برای پولیش ماشین سفید در خانه می‌توانید در صورت نیاز ابزار لازم را از سایت گنج کالا تهیه کنید.

مراحل پولیش ماشین سفید

پولیش ماشین میزان درخشندگی و براق بودن بدنه و طول عمر رنگ خودرو را افزایش می‌دهد. همچنین ناخالصی‌ها، خراش‌های عمیق و سطحی و گرد و غبار باقی مانده روی رنگ ماشین را نیز از بین می‌برد و به کمک انواع پاک کننده آلودگی‌ها را از روی رنگ محو می‌کند. مراحل پولیش ماشین سفید را در ادامه با جزییات توضیح خواهیم داد.

آلودگی زدایی قبل از پولیش ماشین سفید

قبل از اینکه پولیش زنی ماشین سفید خود را شروع کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که آلودگی‌های اولیه کاملا از روی سطح بدنه خودرو پاک شده باشد. اگر بدنه خودرو آلوده باشد، پولیش سطح بدنه بیشتر به رنگ ماشین آسیب وارد خواهد کرد. چرا که، آلودگی‌ها بر اثر ساییده شدن در هنگام پولیش زنی، خط و خش بیشتری روی بدنه ایجاد می‌کنند.

موثرترین روش در زدایندگی آلودگی‌های روی بدنه خودرو، استفاده از خمیر کلی بار (Clay Bar) است. پاک کردن آلودگی‌ها با خمیر کلی بار ماندگاری بالایی دارد و سخت‌ترین انواع آلودگی را از بین می‌برد. علاوه بر خمیر کلی بار بهتر است از آهن و از بین برنده روغن و قیر برای پاک کردن لکه‌ها و آلودگی‌ها نیز استفاده کنید. به این شیوه به اصطلاح می‌توان گفت که کار از محکم کاری عیب نمی‌کند.   

پولیش زنی ماشین سفید

پولیش زنی ماشین سفید

برای شستشوی اولیه، ابتدا باید دستگاه پولیش زن روتاری و کمی پد پولیش بسیار نرم را در خانه مهیا داشته باشید. برای شروع از یک واکس و براق کننده مناسب رنگ سفید استفاده کنید. سعی کنید این دو ماده را به نسبت 60 به 40 به ترتیب ترکیب کنید. سپس، آن را روی بخش چرخشی دستگاه که به سنباده روتاری معروف است بمالید. بعد از آن، بدنه خودرو را به بخش‌های کوچکی تقسیم‌بندی کنید. 

گام‌ به گام، با چرخش‌های کوچک بخش‌های کوچکی که را مد نظر قرار دادید را به صورت چرخشی بشویید. حواستان باشد، ابتدا به آهستگی و دوار شروع به شستشوی بدنه کنید. کم کم سرعت و فشار وارده بر محیط بدنه را افزایش دهید تا به شفافیت و درخشندگی مد نظرتان دست پیدا کنید. برای خرید لوازم پولیش زنی می‌توانید به سایت گنج کالا مراجعه کنید و هر کدام از وسایل مورد نیاز پولیش خودرو سفید که در خانه ندارید را تهیه کنید.

واکس یا پولیش؛ کدام مرحله ضروری‌تر است؟

مرحله بعد از پولیش، واکس زدن است. البته، این مرحله کاملا اختیاری است. اما، اهمیت واکس زدن ماشین کمتر از مرحله پولیش نیست. در واقع، پولیش زدن مرحله‌ای است که برای از بین بردن عیوب رنگ خودرو انجام می‌شود.

به زبانی دیگر، پولیش شبیه به سنباده نرم است که خط و خش، لک و گرد و غبار را از روی ماشین از بین می‌برد. اما، واکس مانند یک لایه محافظ عمل می‌کند و سطح پولیش را پوشانده و از آن برای مدت طولانی‌تری محافظت می‌کند. پس می‌توان گفت، واکس خودرو مرحله نهایی و کاور کار است.

 نحوه تشخیص زمان دقیق برای پولیش ماشین سفید

نحوه تشخیص زمان دقیق پولیش خودرو سفید رنگ به این دلیل که آلودگی‌ها را به راحتی نمایش می‌دهد، راحت‌تر است. اما، می‌توانید با کمک یک نوار چسب بفهمید که آیا لک یا آلودگی روی خودرو سفید رنگ شما وجود دارد یا خیر. برای اینکه ماشین شما برای سال‌های طولانی ظاهر و رنگ طبیعی خودش را حفظ کند، بهتر است در زمان دقیق پولیش کردن خودرو خود دقت داشته باشید.

نکات مهم درباره پولیش خودرو سفید

توجه به نکات کلیدی در انجام پولیش ماشین سفید به خصوص به دلیل رنگ خاصی که دارد، می‌تواند روی نتیجه کار تاثیر مثبتی بگذارد. بهترین پولیش ماشین سفید زمانی اتفاق می‌افتد که ابتدا خودرو را به خوبی از هرگونه آلودگی پاک کنید. در گام بعد، مایع پولیش با کیفیت، ابزار مناسب برای پولیش ماشین مانند دستگاه پولیش زنی و پد پولیش را تهیه کنید. برای خرید ابزار برقی می‌توانید به سایت گنج کالا مراجعه کنید.  

نکات مهم درباره پولیش خودرو سفید

پولیش منظم خودرو سفید

پولیش زنی ماشین سفید یکی از راه‌های اساسی برای حفظ بهتر رنگ خودرو است. برای اینکه خودرو شما همیشه در بهترین حالت خود به نظر برسد، پولیش منظم به حفظ ظاهر آن کمک می‌کند. پولیش منظم خط و خش‌ها را زود به زود از بین می‌برد و اجازه نمی‌دهد عمیق شوند. در عین حال، چون رنگ ماشین سفید است و آلودگی روی آن به سرعت قابل مشاهده است، پولیش منظم ظاهر و رنگ بدنه را همیشه به دور از هر نوع آلودگی نگه می‌دارد.

تشخیص نوع رنگ و درجه خط و خش خودرو سفید

باید بدانید که رنگ ماشین در سه نوع مختلف دسته‌بندی می‌شود و هر رنگ ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. رنگ‌ها شامل رنگ روغنی یا ساده، رنگ متالیک و رنگ صدفی است. این رنگ‌ها روی لایه‌ای به نام آستر پاشیده می‌شوند.

 برای تشخیص میزان آسیب دیدگی و درجه خط و خش ایجاد شده روی بدنه خودرو ابتدا بهتر است روی نقاطی که خط وجود دارد با ناخن خط بکشید. با این کار می‌توانید سطح آسیب را تخمین بزنید و تشخیص دهید که تا چه حد برای ترمیم رنگ بدنه و پولیش خودرو به مایع پولیش زنی احتیاج دارید. اگر خط ایجاد شده را توانستید با ناخن لمس کنید، نشان می‌دهد که خراش عمیق است. اما، اگر قابل لمس نبود نشان می‌دهد که خراش سطحی است و میزان مایع مورد نیاز برای پولیش زنی می‌تواند مقدار کمی باشد.  

انتخاب نوع پولیش ماشین سفید

  • پولیش تک مرحله‌ای یکی از انواع پولیش خودرو است که معمولا برای ماشین‌هایی که خراش سطحی روی بدنه آن‌ها ایجاد شده باشد مناسب است. این روش، خاصیت لایه برداری متوسطی داشته و میزان براق کنندگی آن نیز متوسط است.
  • پولیش نرم نیز نوع دیگری از پولیش است که لکه‌ها و خراش‌های سطحی را از بین می‌برد. پولیش زبر بهترین نوع پولیش برای از بین بردن خراش‌های عمیق است. پولیش نرم و زبر مکمل هم هستند. اما، از پولیش زبر نباید به صورت مدام استفاده کرد.

پولیش زنی ماشین سفید رنگ

در مطلب فوق، شما را با مراحل و نکات مهم در پروسه پولیش زنی ماشین سفید آشنا کردیم. در صورت تمایل به پولیش زنی منظم خودروی خود، بهتر است تمام لوازم این کار را خریداری کرده و به صورت مرتب در گاراژ خود به این کار بپردازید.