گاهی شاید خیلی ضروری لازم باشد دو قطعه را سریعا به هم بچسبانید تا بتوانید از آن استفاده کنید. دو قطعه که نیاز به چسب آکواریوم دارند. به همین دلیل، بهتر است بدانید که خشک شدن چسب آکواریوم چه مدت زمانی لازم دارد؛ یا اینکه چطور بتوانید روند خشک شدن چسب را تسریع کنید. تمامی توضیحات مربوط به خشک شدن چسب سیلیکونی در ادامه مطلب برای شما شرح داده می‌شود. همچنین در صورت نیاز، چسب آکواریوم و سایر انواع چسب‌ها در گنج کالا موجود است.

مدت زمان خشک شدن چسب آکواریوم

مهم‌ترین کاربرد چسب آکواریوم استفاده از آن در محیط‌هایی است که با آب سروکار دارد. محیط‌هایی چون سینک ظرفشویی، قطعات توالت فرنگی، زه ماشین و مانند آن که دائما در طول سال در تماس با آب است و باید به درستی محکم شده و قابل استفاده باشند. اما، گاهی ما نیاز داریم زمان خشک شدن چسب آکواریوم را بدانیم تا به این طریق زودتر از موعد مقرر از وسیله مورد نظر استفاده نکنیم.

خشک شدن چسب آکواریوم به سه عامل بستگی دارد. یکی میزان ضخامت چسب استفاده شده است. دیگری استفاده از چسب در ناحیه مورد نظر بوده و سومین عامل، تفاوت در شرکت تولید کننده است. اما، به‌طور کلی، محدوده‌ای برای این زمان در نظر گرفته شده است که بین 24 تا 48 ساعت تعیین شده است. درست است که چسب آکواریوم اگر با پوست دست تماس پیدا کند، خیلی سریع خشک می‌شود. اما، هنگامی که از آن برای چسباندن قطعات مختلف استفاده می‌کنند بین یک تا دو روز زمان لازم است تا کاملا خشک شود. بعد از آن می‌توان از وسیله مورد نظر استفاده کرد.

تصور کنید که سینک ظرفشویی یا قطعات توالت فرنگی را با کمک چسب آکواریوم چسبانده‌اید. اما، اگر قبل از 48 ساعت در ظرفشویی ظرف بشویید یا از توالت فرنگی استفاده کنید، ممکن است بعد از استفاده، قسمت‌های چسب زده شده از هم جدا شده و بیشتر به آن آسیب وارد شود. چسب آکواریوم یکی از محصولات مورد نیاز همه خانه‌ها است که در مدت زمان خوبی خشک می‌شود و استحکام بالایی دارد. برای خرید چسب آکواریوم از گنج کالا می‌توانید به راحتی به وب‌سایت این فروشگاه مراجعه کرده و محصول مورد نظر را به صورت اینترنتی تهیه کنید.

جلوگیری از خشک شدن چسب آکواریوم

جلوگیری از خشک شدن چسب آکواریوم

تقریبا می‌توان گفت بیشتر چسب‌ها اینگونه هستند که بعد از استفاده کمی در قسمت رویه چسب خشک می‌شود و این استفاده مجدد از چسب را با مشکل مواجه می‌کند. یا گاهی خود چسب به دلایل مختلفی ممکن است خشک شود. برای جلوگیری از خشک شدن چسب آکواریوم روش‌های مختلفی وجود دارد که قبل از بررسی آن‌ها باید علت خشک شدن چسب آکواریوم را بدانیم.

علت خشک شدن این محصول این است که هنگامی که چسب آکواریوم در معرض نور آفتاب یا حرارت قرار می‌گیرد زودتر خشک می‌شود. گرما حرکت مولکول‌ها را افزایش می‌دهد. همین موضوع باعث خشک شدن چسب نوع اکواریوم می‌شود. برای جلوگیری از خشک شدن چسب باید به چندین مورد عمل کنید.

  • اولین کار این است که چسب را در معرض گرما یا نور آفتاب قرار ندهید. بنابراین، بهتر است چسب را در جایی خنک و تقریبا بدون حضور نور نگهداری کنید.
  • کار دیگری که می‌توانید انجام دهید، این است که چسب را در محفظه اولیه و اصلی خودش نگه دارید و آن را به جای دیگری انتقال ندهید. محفظه چسب‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌ است که بتوانند از چسب در برابر انواع عوامل بیرونی محافظت کنند.
  • کار مفید دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که درب چسب را بعد از استفاده کاملا تمیز کنید و آن را محکم ببندید تا اجازه ورود رطوبت و گرما را به داخل آن ندهید. به این شیوه می‌توانید از خشک شدن چسب جلوگیری کنید.

تسریع خشک شدن چسب آکواریوم

گاهی با شکستگی‌ها یا آسیب‌هایی در وسایل خود مواجه می‌شوید که استفاده از آن‌ها بسیار ضروری است. برای اینکه بتوانید این وسایل را با چسب بچسبانید به چسبی احتیاج دارید که در کمترین زمان دو قطعه را به هم بچسباند. اما، در این نقطه به چند مشکل بر خواهید خورد. اولین مشکل این است که چسب مورد نظر اصلا برای چسباندن وسیله شما مناسب است؟ دوم اینکه، این چسب در چه مدت زمانی دو قطعه را به هم می‌چسباند.

در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر وسیله مورد نظرتان را باید با چسب اکواریوم بچسبانید، بهترین کار برای تسریع روند خشک شدن چسب قرار دادن قطعه در معرض حرارت یا نور مستقیم آفتاب است. برای زمانی که امکان در معرض قرار دادن در نور مستقیم آفتاب نیست. می‌توانید از سشوار با درجه حرارتی بالا استفاده کنید. به این شیوه دو قطعه به کمک حرارت باد سشوار در مدت زمان کمتری به هم می‌چسبند. نکته‌ای که هنگام چسباندن چسب آکواریوم باید به آن دقت کنید این است که اگر از چسب آکواریوم در هوای خنک استفاده کنید، مدت زمان خشک شدن آن ممکن است بیش از 48 ساعت طول بکشد. عامل دیگر در تسریع خشک شدن چسب این است که سطح مورد نظر کاملا تمیز باشد تا چسب زودتر خشک شود.

یکی از محصولاتی که چسبندگی بالایی دارد و برند آن شناخته شده است، محصولی چون چسب آکواریوم 100E سیلیکون جهانی ۲۸۰ میلی سفید Akfix آکفیکس است. این محصول بین 8 تا 20 دقیقه لایه‌بندی می‌کند و بعد از خشک شدن سیستم ارتجاعی خود را حفظ می‌کند. برای مشاهده قیمت چسب آکواریوم، به سایت گنج کالا مراجعه کنید.

تسریع خشک شدن چسب آکواریوم

استفاده از چسب آکواریوم خشک شده

چسب آکواریوم قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد. زمانی که این چسب خشک می‌شود، در واقع با اکسیژن و رطوبت هوا وارد واکنش می‌شود. بنابراین، برگرداندن آن به حالتی عسلی مانند که شل و قابل استفاده باشد عملا در خانه غیر ممکن است. شاید بتوان در صنعت با استفاده از ترکیبات خاص و در شرایط خاص آزمایشگاهی در دمایی حدود 400 درجه سانتی گراد بتوانند این ماده را دوباره به حالت اولیه قبل از خشک شدن بازگردانند. چرا که فرایند پلاریزاسیون برگشت ناپذیر است. استفاده از حلال چسب آکواریوم نیز نمی‌تواند به شما کمک کند. چرا که حلال تنها می‌تواند بافت پلیمری ایجاد شده را تخریب کند و این چیزی نیست که مورد نیاز ما باشد. هدف از استفاده از چسب آکواریوم خشک شده، استفاده مجدد از آن است. نه تخریب کامل بافت آن که عملا استفاده از چسب را غیر ممکن می‌کند.