تیز کردن زنجیر اره ممکن است سخت به نظر برسد. اما با رعایت مواردی شما به راحتی می توانید زنجیر اره را تیز کنید تا دوباره بتوانید از آن استفاده کنید. در این مقاله نکات اساسی برای تیز کردن زنجیر اره را گردآوری کرده ایم.

برای بهترین نتیجه، زنجیرها را زمانی تنظیم کنید که خنک هستند، زیرا همه زنجیرها تمایل دارند در گرمای حین کار، حتی پس از اتمام کار، شل شوند (منقبض شوند).

فشاری به سوهان اره موتوری وارد نکنید. در صورت اعمال نیروی بیش از حد ممکن است خرد شود.

هنگام تیز کردن زنجیر، هرگز اره را روشن نکنید. در طول فرآیند تیز کردن، زنجیر را فقط با دست به جلو ببرید. برای ایمنی، قبل از کار روی زنجیر، سیم شمع را جدا کنید.

زنجیرهای نو یا تیز همیشه شایسته رفتار درست و استفاده دقیق هستند. توصیه می شود یک زنجیر جدید یا بازسازی شده را به طور کامل در روغن توصیه شده اشباع کنید.

در طول فرآیند تیز کردن از دستکش و عینک ایمنی / عینک حفاظ دار استفاده کنید. شما با لبه های بسیار تیز سر و کار دارید و بدون دستکش می توانید به راحتی دست خود را ببرید.

قبل از تیز کردن زنجیر خود را بگذارید تا خنک شود. اگر یک زنجیر در حالت گرم تنظیم شود، ممکن است پس از خنک شدن بهم بچسبد و نیاز به تنظیم دوباره داشته باشد.

سازندگان توصیه می‌کنند که اغلب زنجیره‌ها را بررسی و تنظیم مجدد کنید، مخصوصاً زمانی که برای اولین بار از یک زنجیر جدید استفاده می‌کنید.

همه میله های زنجیره ای در نحوه اتصال یا تنظیم استاندارد نیستند. هنگام کار بر روی اره موتوری خود، همیشه دفترچه راهنمای دستگاه را بررسی کنید.

چیزهای مورد نیاز شما

سوهان اره موتوری (اندازه مناسب برای زنجیر شما)

سوهان تخت

راهنمای سوهان یا عمق سنج

لوازم ایمنی

آچار برای تنظیم نوار اره شما

پاک کننده و دستمال پارچه ای

سخن آخر:

نکات فوق برای تیز کردن انواع اره های زنجیری اشتیل کاربرد دارد .اره زنجیری اشتیل در حال حاضر یکی از محبوبترین و با کیفیت ترین اره های زنجیری بازار در جهان می باشد و به دلیل کیفیت بالا انتخاب مشتریان حرفه ای است. شما در فروشگاه اینترنتی گنج کالا با توجه به کاربردتان می توانید انواع اره زنجیری از جمله ، اره زنجیری شارژی اشتیل، اره زنجیری برقی و اره موتوری بنزینی را انتخاب و بدون هیچ هزینه ارسالی درب منزل خود تحویل بگیرید.  همچنین می توانید ابزارهای موردنیاز برای تیز کردن زنجیر را از فروشگاه اینترنتی گنج کالا تهیه کنید. گنج کالا مرجع تخصصی ابزارآلات برقی اشتیل