بتونه ماده­ ای است به شکل خمیری که برای کارهایی مانند پوشاندن سطوح، ناهمواری ­ها، زدگی و ترک­ خوردگی و غیره بکار می ­رود و با ایجاد سطحی صاف و یک دست، آن را برای رنگ ­کاری آماده می ­کند.

بتونه فوری چیست؟

بتونه ماده ­ایی تک ­جزئی و مبتنی بر رزین­ های نیترو سلولز است که برای پرکردن حفرات و ناهمواری ­ها کاربرد دارد. مواد تشکیل ­دهنده این خمیر پودر، روغن و آب هستند و برای حل کردن و رقیق شدن این محصول، لازم است تا از حلال تینر فوری نیترو سلولزی استفاده کنیم. بتونه فوری در واقع برای ترمیم مناطق آسیب دیده و محاظت از بدنه ماشین آلات، استفاده می­ شود و از ویژگی ­های ان می ­توان به چسبندگی عالی به سطوح سخت، مقاوت بالا در برابر فرسایش و سمباده خوری خوب اشاره کرد. این ماده کارایی بالایی داشته و به سرعت نیز خشک می ­شود.

کاربرد بتونه فوری چیست؟

  • بتونه فوری به دلیل چسبندگی و دوام و انعطاف بالا، کارایی بسیار خوبی برای پوشاندن حفرات و ناهمواری ­ها دارد.
  • رنگ فوری به دلیل خشک شدن با سرعت بالا، اجازه نشستن گرد و غبار را روی سطوح نداده و در نهایت کیفیت رنگ اصلی را حفظ می­ کند.
  • رنگ آمیزی با بتونه فوری آسان بوده و قابلیت رنگ ­کاری و پوشش مجدد را نیز، دارا می ­باشد.
  • این رنگ­ ها با تمام مدل ­های جوی کشور ما سازگار بوده و برای استفاده در انواع شرایط آب و هوایی، مناسب می ­باشد.

 

کاربرد بتونه فوری

مشخصات بتونه فوری خوب کدام است؟

  • داشتن قدرت بالا در پوشش ایرادات سطح و ناهمواری ­ها
  • خشک شدن در مدت زمان کم و سریع بعد از اعمال ماده
  • سمباده خوری خوب و انعطاف و دوام بالا
  • براق بودن و قدرت چسبندگی بالا روی سطوح مختلف چوبی و فلزی

حلال بتونه فوری چیست؟

برای حل و رقیق کردن بتونه فوری، باید از تینر فوری که مناسب رنگ­های نیترو سلولزی است، استفاده کرد. انتخاب تینر مناسب، اهمیت بالایی در نوع کارایی آن دارد؛ زیرا استفاده از آن تاثیر بسیاری در شکل رنگ ­نهایی و کیفیت آن خواهد داشت. از آنجایی هم که انواع مختلفی تینر و با درجه و خواص متفاوت وجود دارد، لازم است تا دقت بسیاری را برای انتخاب تینر مناسب برای بتونه خود، بکار ببرید و از حلال مناسب استفاده کنید.

یکی از مهم­ ترین ویژگی ­ها نیز در شناخت حلال خوب و باکیفیت، بوی تند و بی ­رنگ بودن آن است که نشان­ دهنده درصد خلوص و کیفیت تینر می­ باشد. البته باید بدانیم که تینرهای فوری، همان طور که از نام شان نیز مشخص است، به سرعت تبخیر شده و به همین دلیل است که به آنها حلال فوری می­ گویند.

 

 

بتونه فوری

معرفی بهترین برند بتونه فوری

بتونه فوری آرکو: این بتونه از بهترین و پرطرفدارترین برندهای موجود در بازار است که برای پوشش سطوح و ورقه­ های فلزی استفاده می ­شود. این بتونه فوری مبتنی بر پایه رزین نیترو سلولز می­ باشد که دارای ویژگی ­های مهمی مانند چسبندگی عالی، دوام بالا، انعطاف خوب و غیره می­ باشد. هم چنین این محصول دارای سمباده خوری خوبی نیز می ­باشد، به طوری که چند ساعت پس از بتونه کاری می ­توان روی آن سمباده کشیده و کار کرد.

هنگام کار کردن با این محصول، لازم است تا از حلال یا رقیق­ کننده ­های سلولزی استفاده کنید که مناسب پوشش برای نواحی آسیب دیده و ناهموار فلزی مثل سطح خودرو و ماشین آلات هم می ­باشد. این محصول با سرعت بالایی خشک می ­شود و مدت زمان آن برای خشک شدن نهایی حدود 2 ساعت می ­باشد. جهت خرید و بررسی بتونه فوری آرکو کلیک کنید.

بتونه فوری پلی مکس: این بتونه از بهترین و پرطرفدارترین برندهای موجود در بازار است. بتونه فوری پلی مکس بر پایه رزین های نیترو سلوز می باشد. و با توجه به شرایط جوی ایران ساخته شده است که دارای ویژگی های مخصوص مانند چسبندگی بالا، خشک شدن سریع، انعطاف پذیری بالا، کشش عالی و پوست خوری آسان می باشد. جهت خرید و بررسی بتونه فوری پلی مکس کلیک کنید.

سخن آخر

فروشگاه اینترنتی گنج کالا دو برند معتبر بتونه فوری یعنی آرکو و پلی مکس جهت ارائه به مشتریان گرانقدر انتخاب نموده است و مشتریان گرانقدر می​ توانند تنها با چند کلیک، این محصول را خریداری و در درب منزل تحویل بگیرند. لازم به ذکر است که برای خرید های بالای 5۰۰ هزار تومان هیچ هزینه ای به عنوان هزینه حمل اخذ نخواهد گردید.