در این مقاله نحوه ی قطع درخت را با اره برقی گردآوری کردیم. با رعایت چند نکته ساده شما به راحتی می توانید درخت را با اره برقی قطع کنید.

1- جهتی را انتخاب کنید که می خواهید درخت بیفتد و مسیرآن را باز کنید.

به دنبال منطقه ای باشید که از ساختمان ها و مردم دور باشد. هر گونه مانع یا اشیاء را از منطقه که قرار است درخت آنجا بیوفتد، دور کنید. مطمئن شوید که وقتی درخت شروع به افتادن کرد، به راحتی می توانید از مسیرآن خارج شوید.[10]

اگر درخت در حال حاضر به یک جهت متمایل شده است، آن را قطع کنید تا به همان سمت بیفتد.

2- یک بریدگی در سمتی که می خواهید درخت به سمت آن بیفتد ایجاد کنید.

برش صاف را در حدود 24 اینچ (61 سانتی متر) از زمین، با زاویه 45 درجه تا عمق حدودا 20 تا 25 درصد از قطر درخت برش دهید. سپس یک برش دیگر با زاویه 45 درجه به سمت پایین انجام دهید تا با اولین برش مطابقت داشته باشد و شکافی در درخت ایجاد کنید.[11]

بریدگی یک شکاف ایجاد می کند و درخت را به سمتی که می افتد هدایت می کند.

3- تنه را از طرف مقابل شکاف ببرید تا درخت بیفتد.

اره برقی خود را به سرعت بالا بیاورید و در قسمت پشتی تنه، در طرف مقابل بریدگی که ایجاد کرده اید، برش دهید. تیغه اره را موازی با زمین نگه دارید و به عمق حدود 10 درصد از قطر درخت ببرید. درخت به آرامی شروع به خم شدن در جهت شکاف می کند و سپس زیر وزن خود می افتد. وقتی درخت شروع به سقوط کرد، از مسیر افتادن آن خارج شوید.

اطمینان حاصل کنید که همه افراد حاضر در منطقه از مسیر درخت در حال سقوط خارج شود.

 

اره برقی

امنیت اره برقی

1- هرگز بالاتر از ارتفاع شانه اره نکنید.

هرگز چیزی را بالای سر خود نبرید تا تصادفاً روی شما نیفتد. نگه داشتن اره برقی بالاتر از ارتفاع شانه نیز می تواند باعث خستگی بازوها شود که می تواند احتمال خطر را افزایش دهد.

اگرقد شما به آن ارتفاع نمیرسد، آن را با اره برقی برش ندهید!

2- هنگام استفاده از اره برقی اجازه ندهید نوار راهنمای دماغه با چیزی برخورد کند.

نوار راهنمای دماغه در بالای اره قرار دارد. مطمئن شوید که به طور تصادفی به کنده، شاخه یا مانع دیگری برخورد نکند یا باعث نشود که تیغه به عقب برگردد.

3- هنگام برش فشاری به اره وارد نکنید.

به آرامی تیغه متحرک را روی سطح چوب قرار دهید و اجازه دهید تا مواد را برش دهد. اره برقی را ثابت نگه دارید، اما تیغه را روی سطح فشار ندهید، در غیر این صورت ممکن است باعث گیر کردن یا به عقب پرت شدن آن بشوید. تا زمانی که تیغه چوب را قطع نکند، برش را متوقف نکنید.

 

امنیت اره برقی

سخن اخر: 

قطع کردن درخت شاید به نظر سخت برسد اما با داشتن یک اره برقی حرفه ای و با قدرت شما می توانید این کار را انجام دهید.

خرید اره برقی اشتیل اصل و با کیفیت، از موارد مهم در راهنمای خرید اره موتوری اشتیل از فروشگاه صنعتی و ابزارآلات گنج کالا است. همچنین شما می توانید سایر محصولات اشتیل را از فروشگاه گنج کالا تهیه کنید.

شما می توانید این اطمینان را داشته باشید که خرید از سایت گنج کالا، یک تجربه لذت بخش خرید اینترنتی خواهد بود؛ چرا که خرید جنس با کیفیت و اورجینال با قیمت مناسب که در سریع ترین زمان ممکن به دستتان برسد، کمتر پیش می آید پس منتظر نباشید و سفارش دهید.