چسب سیلیکون چیست؟

چسب آکواریوم یا همان چسب سیلیکون معمولاً برای ایجاد یک اتصال ضد آب و ضد هوا بین دو سطح یا زاویه استفاده می​ شود. از آنجایی که این محصول پس از خشک شدن یک پیوند نسبتا الاستیک ایجاد می کند، برای ایجاد یک مهر و موم بادوام که در طول زمان و حتی در مناطق بیرونی و در معرض شرایط آب و هوایی سخت شکل خود را به خوبی حفظ کند ایده آل می باشد.

انواع درزگیر سیلیکونی

درزگیرهای سیلیکونی معمولاً به صورت کارتریج یا لوله عرضه می شوند که اکثر آنها از نازلی برای کاربرد دقیق استفاده می کنند. دو نوع اصلی درزگیر سیلیکونی وجود دارد.خنثی و اسیدی (استوکسی).

مولفه هایی که حین خرید چسب سیلیکون باید دقت نمود

تاریخ تولید محصول را بررسی کنید:

باید  اطلاعات دقیقی از کد تولید، تاریخ تولید و تاریخ انقضا داشته باشد.

درزگیرهای سیلیکونی در صورت قدیمی بودن ممکن است دستخوش تغییراتی شوند، دیرتر خشک می شوند و پس از چسبانن سطوح آن‌قدر بادوام نخواهند بود. به همین خاطر قبل از استفاده از فرا نرسیدن تاریخ انقضا اطمینان حاصل نمایید.

ته چسب را بررسی کنید:

این که پیستون انتهایی چسب به کاملا فیت نباشد احتمالا درز هوا به داخل به کارتریج و در نتیجه نیمه خشک شدن سیلیکون وجود دارد. دیگر فایده نگاه کردن به ته کارتریج دیدن کامل بودن سیلیکون و یا نصفه بودن آن می‌باشد.

غلظت سیلیکون

هر چه ویسکوزیته چسب بالا باشد کیفیت چسب بهتر است.  سیلیکون اصل غلیظ است. وقتی سیلیکون خالص استفاده می کنیم، الاستیک چسب بیشتر بوده و همچنین بعد از خشک شدن کاهش حجم ندارد.

اگر چسب مورد استفاده شما غلیط باشد مشکل شره شدگی نخواهید داشت و قطعه زودتر بدون نیاز به فشار ثابت خواهد شد.

زمان خشک شدن

۷میلی متر چسب سیلیکون با کیفیت بالا در طول ۲۴ساعت به صورت کامل خشک می‌شود.

البته اگر مقدار زیادی خشک کن در ترکیب چسب آکواریوم وجود داشته باشد با سرعت بیشتری خشک خواهد شد اما خاصیت ارتجاعی چسب در این نوع چسبها وجود ندارد و یا بسیار کم است.

اگر دنبال خرید چسب با کیفیت هستید ما فروشگاه اینترنتی گنج کالا را توصیه می کنیم که عرضه کننده بهترین چسب های سیلیکون با نازلترین قیمت بازار می باشد . واحد عمده فروشی گنج کالا در زمینه چسب سیلیکون بهترین قیمت ها را برای شما خواهد داشت و اگر منطقه شما تحت پوشش ما باشد، محصول به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد .