قبل از روشن کردن اره موتوری خود، مطمئن شوید که اطراف شما عاری از هرگونه فرد و اشیاء است. توصیه شرکت اشتیل به شما این است که اره را در حالت نشسته روشن کنید، اما در صورت لزوم می‌توان با استفاده از تکنیک متفاوتی آن را روی زمین ناهموار نیز روشن کرد. روش صحیح روشن کردن اره به استفاده شما از اره بنزینی یا برقی، بستگی دارد. همیشه دفترچه راهنمای اره خود را به طور کامل مطالعه کنید تا بدانید چگونه به صورت ایمن با آن وسیله کار کنید.

روش اول

آمادگی برای روشن کردن اره بنزینی

درپوش بنزین را بررسی کنید. اگر اره بنزینی دارید، قبل از استفاده باید سوخت آن را شارژ کنید. قبل از روشن کردن اره ، باید مطمئن شوید که درپوش بنزین به‌خوبی بسته شده است و روی اره حتی قطره‌ای سوخت وجود ندارد.

در صورت مشاهده هرگونه سوخت روی اره، آن را با احتیاط پاک کنید.

همیشه اره خود را دور از منبع سوخت روشن کنید.

اره اشتیل

ترمز زنجیر را فعال کنید. در اره بنزینی اشتیل، ترمز زنجیر درست در جلوی دسته اره قرار دارد. تنها کاری که برای فعال کردن آن باید انجام دهید این است که آن را به جلو فشار دهید. این ترمز، به عنوان یک اقدام برای احتیاط در حین روشن کردن اره است و تا زمانی که آماده استفاده از آن بشوید، زنجیر را قفل نگه می دارد.

اره اشتیل

پوشش تیغه را بردارید. احتمالا اره شما مجهز به غلاف یا پوششی است که روی زنجیر و تیغه را میپوشاند. اگر اره شما نیزدارای غلاف یا پوشش باشد، قبل از روشن کردن اره ، آن را بردارید.

به این ترتیب، اره شما پس از روشن کردن قابل استفاده خواهد بود.

اره اشتیل

 

در صورت امکان، سوپاپ رفع فشارهوا را فشار دهید. معمولا، فقط اره‌های حرفه‌ای اشتیل دارای دریچه رفع فشار هستند، بنابراین اگر یک مدل از اره های برقی خانگی دارید، این مرحله را رد کنید. اگر یک اره حرفه ای دارید، به سادگی سوپاپ را به سمت پایین فشار دهید (در قسمت بالای اره برقی، ) نزدیک طناب استارت قرار دارد.

 

اره اشتیل

اگر اره شما دارای سوپاپ آغازگر است، بر سوپاپ تلمبه بزنید. بسیاری از مدل های اشتیل، دارای یک سوپاپ آغازگر هستند که در کنار اره و نزدیک دسته اره قرار دارد. اگر اره شما دارای سوپاپ آغازگراست، به سادگی آن را چند بار فشار دهید. نگران تعداد دفعاتی که سوپاپ را فشار می دهید نباشید. فشارهای متعدد موتور را پر نمی کند، فقط سوخت را به گردش در می آورد.

اره اشتیل

 

تنظیمات کنترل اصلی را روی شروع سرد بگذارید. قفل ماشه دریچه گاز (که در کنار اره ، بالای ماشه قرار دارد) را با انگشت شست خود فشار دهید و نگه دارید، سپس کنترل اصلی (در سمت چپ پشت اره) را تا جایی که می خواهید به سمت پایین حرکت دهید. این روندی است که هر بار که از اره  برای بار اول استفاده می کنید، باید طی شود.

اگر اخیراً از اره استفاده کرده اید، آن را برای چند دقیقه خاموش کرده اید و آماده استفاده مجدد هستید، قبل از شروع، تنظیمات کنترل اصلی را روی شروع گرم قرار دهید. این تنظیمات یک درجه بالاتر از پایین ترین حالت قرار دارد.

اره اشتیل

روش دوم

اره را در حالت نشسته روشن کنید.

اره خود را روی زمینی صاف و هموار قرار دهید . شرکت اشتیل توصیه می کند که اره خود را در حالت نشسته روشن کنید. اره را روی زمین صاف قرار دهید و مطمئن شوید که چیزی در زیر یا جلوی تیغه و زنجیره وجود ندارد.

اره خود را هرگز با یک دست و در هوا روشن نکنید. این مدل روشن کردن ممکن است برای شما خطرناک باشد و کنترل اره از دست شما خارج شود.

اره اشتیل

 

اره را با پا و دست خود پایین نگه دارید. پنجه پای راست خود را داخل قسمت باز دسته عقب قرار دهید. هم زمان، دسته جلویی را با دست چپ خود فشار دهید، شست و انگشتان خود را دور آن بپیچید و آرنج خود را قفل کنید. این کار اره را هنگام روشن کردن، محکم می‌کند.

 

اره اشتیل

 

طناب استارت را بکشید. دسته طناب استارت را با دست راست خود بگیرید. به آرامی به صورت عمودی، تا زمانی که مقداری مقاومت احساس کنید بکشید. سپس طناب استارت را چند بار به سرعت بکشید تا اره روشن شود.

فقط دسته طناب استارت را بگیرید. هرگز طناب را دور دست خود نپیچید و خود طناب را نگیرید.

اره اشتیل

اره خود را برای باز کردن “دریچه سوخت” تنظیم کنید. اره روشن میشود، اما بلافاصله دوباره خاموش میشود. هنگامی که این اتفاق می افتد، کنترل اصلی را یک درجه به سمت بالا به سمت تنظیم نیمه دریچه گاز (استارت گرم) حرکت دهید.

اگر اخیراً از اره خود استفاده کرده اید، کنترل اصلی آن باید در حالت شروع گرم باشد.

اره اشتیل

 

دوباره طناب استارت را بکشید. با استفاده از همان تکنیک قبلی، دسته طناب استارت را دوباره بگیرید و به صورت عمودی بکشید. دوباره صدای استارت موتور اره خود را خواهید شنید.

اره اشتیل

 

کنترل اصلی را در حالت تنظیمات آزاد قرار دهید. هنگامی که اره شروع به کار کرد و در حال کارکردن بود، کنترل اصلی را یک درجه به سمت بالا حرکت دهید. فقط یک لمس کوچک انگشت شما باید این کار را انجام دهد. این باعث می شود اره به کار کردن ادامه دهد.

اره اشتیل

اره برقی را بلند کنید یک بار دیگر محیط اطراف خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ انسان یا اشیایی در اطراف شما وجود ندارد. با در دست داشتن دسته اره برقی به آرامی بلند شوید. سپس ترمز زنجیر را با کشیدن آن به سمت خود رها کنید. اره برقی شما اکنون آماده استفاده است.

 

اره اشتیل

روش سوم

روشن کردن اره در سطح ناهموار

از محکم بودن جای پایتان اطمینان حاصل کنید. اگرمجبور هستید اره خود را روی سطح ناهموار روشن کنید، شرکت اشتیل یک روش جایگزین را به دلایل ایمنی به شما توصیه می کند. اول از همه، از پای خود برای پاک کردن هر گونه زباله از محل خود استفاده کنید و یک جای پا روی زمین ایجاد کنید که می توانید از آن برای محکم کردن جای پای خود استفاده کنید.

بر روی سنگ ریزه یا شن و ماسه از اره برقی استفاده نکنید. اگر تیغه به سنگ ریزه ها برخورد کند، می تواند باعث پرتاب آنها به اطراف شود.اره شتیل

دسته عقب اره زنجیری را روی پای خود قرار دهید. دسته را مقابل بدن خود، درست بالای زانو محکم کنید. اینکار باعث میشود که شما کنترل بیشتری روی اره برقی داشته باشید.

اره اشتیل

اره موتوری را محکم نگه دارید. دست چپ خود را روی دسته اره موتوری نگه دارید و آرنج خود را قفل کنید. از دست راست خود برای روشن کردن اره زنجیری استفاده کنید، سپس همان دستورالعمل را برای کشیدن طناب استارت و روشن کردن اره چوب بر خود مانند زمانی که از حالت نشسته شروع می کنید، دنبال کنید.

اره اشتیل

سخن آخر: 

استفاده از اره موتوری ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. ما در این مقاله سه روش مناسب و مطمئن برای استفاده از اره موتوری اشتیل را گردآوری کرده ایم.

خرید اره موتوری اشتیل اصل و با کیفیت، از موارد مهم در راهنمای خرید اره موتوری اشتیل از فروشگاه صنعتی و ابزارآلات گنج کالا است. همچنین شما می توانید سایر محصولات اشتیل را از فروشگاه گنج کالا تهیه کنید.

شما می توانید این اطمینان را داشته باشید که خرید از سایت گنج کالا، یک تجربه لذت بخش خرید اینترنتی خواهد بود؛ چرا که خرید جنس با کیفیت و اورجینال با قیمت مناسب که در سریع ترین زمان ممکن به دستتان برسد، کمتر پیش می آید پس منتظر نباشید و سفارش دهید.