در سال های اخیر، به دلیل گسترش صنایع و نیاز به بسته بندی های بهتر، نوار چسب های کاغذی طرفدار بیش تری پیدا کرده اند. نوار چسب کاغذی، نوعی چسب نواری است که در رنگ آمیزی، کد گذاری رنگی، نصب و بسته بندی استفاده می شود.

چسب های کاغذی به سادگی با دست بریده می شوند و استفاده از آن ها بسیار راحت و بی دردسر است. این چسب ها از مواد طبیعی مانند کاغذ و نشاسته تهیه می شوند.

چسب های کاغذی کاملا قابل بازیافت هستند و به همین دلیل به آن ها چسب های دوست دار طبیعت گفته می شود. چسب این نوار های کاغذی پس از تماس با رطوبت موجود در هوا، مرطوب می شوند و کاملا به کارتن و سایر سطوح می چسبند.

نوار چسب کاغذی تقویت شده

نوار چسب های کاغذی معمولا به استحکام کمتر معروف هستند. در صورتی که شما به استحکام بیش تری برای بسته بندی نیاز داشته باشید، می توانید از چسب کاغذی تقویت شده استفاده کنید.

برای تقویت این نوار چسب ها، الیاف پشم شیشه بافته شده به یک لایه کاغذ کرافت اضافه می شود. این لایه اضافی، دوام چسب کاغذی را به شکل قابل توجهی بیش تر می کند. اگر محصولات بسته بندی شما بسیار ارزشمند و یا سنگین هستند، بهتر است نوار چسب های کاغذی تقویت شده را انتخاب کنید.

قیمت چسب کاغذی تقویت شده کمی بیش تر از دیگر انواع چسب است؛ با این حال، برای اینکه کالای شما بدون آسیب به مقصد مورد نظر برسد، بهتر است این سرمایه گذاری را انجام دهید.

نوار چسب کاغذی تقویت شده

مزایای استفاده از نوار چسب کاغذی

چسب های نواری پلاستیکی هم چنان طرفداران خود را در بسته بندی ها دارند. امروزه تولید کنندگان نوار چسب های کاغذی تلاش می کنند تا به نیازهای مصرف کنندگان پاسخ مناسبی بدهند.

پیشرفت علم و صنایع تولید چسب نیز باعث شده ضعف های چسب های کاغذی به مرور زمان برطرف شده و بدین مزایای استفاده از آن ها بیش تر شود.

از جمله مزایا نوار چسب های کاغذی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحکام و مقاومت بالا

همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم، نوار چسب کاغذی پس از باز شدن و برخورد با رطوبت هوا، مرطوب شده و پیوند مستحکمی را با کارتن های مقوایی و سایر مواد برقرار می کند.

در واقع چسب های موجود در چسب کاغذی فعال می شوند و به داخل منافذ و لایه های کارتن نفوذ می کنند. بدین صورت، نوار چسب تبدیل به عضو جدا نشدنی جعبه بسته بندی می شود. به همین دلیل نیز استفاده از نوار چسب کاغذی برای بسته بندی کردن بسته های پستی در ادارات پست، بسیار مرسوم است.

  • امنیت بسته ها

نوار چسب کاغذی کاملا به جعبه های بسته بندی متصل می شود؛ همین موضوع نیز باعث می شود دست کاری کردن چسب ها کاملا واضح باشد. در صورتی که چسب ها از روی کارتن جدا شوند، کارتن بسته بندی آسیب می بیند.

در صورتی که اشیا موجود در بسته بندی ها با ارزش باشند، استفاده از این چسب ها می تواند امنیت بسته ها تضمین کند؛ زیرا آسیب دیدن جعبه ها خود یک عامل باز دارنده محسوب می شود.

مزایای استفاده از نوار چسب کاغذی

  • قابل استفاده برای حمل و نقل وسایل سنگین

برخی از بسته بندی ها به دلیل وزن بالای محتویات، ممکن است بسیار حساس باشند. برای مثال این موضوع هنگام بسته بندی قطعات خودرو یک چالش بزرگ محسوب می شود.

نوار چسب کاغذی تقویت شده به خوبی می تواند از پس وزن بالای جعبه های بسته بندی بر بیاید. با استفاده از این چسب ها می توان بدون نگرانی، بسته های سنگین را حمل و جا به جا کرد.

  • مقرون به صرفه بودن

استفاده از نوار چسب کاغذی یک روش کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی برای محکم کردن بسته بندی های شما است. در محل باز و بسته شدن جعبه ها، فقط یک لایه از این نوار چسب برای مهر و موم شدن مطمئن و امن کافی خواهد بود. سایر نوار چسب ها به ندرت با یک لایه نوار می توانند استحکام و امنیت بسته بندی را تامین کنند.

  • سازگار با محیط زیست

نوار چسب کاغذی از مواد طبیعی تجدید پذیر ساخته شده است. این بدین معنا است که این مواد به صورت 100 درصد قابل بازیافت هستند. بسیاری از شرکت های دنیا امروزه از چسب های کاغذی برای بسته بندی های خود استفاده می کنند.

این کار علاوه بر تاثیر مثبتی که بر محیط زیست می گذارد، باعث افزایش رضایت مشتریان و بالا رفتن اعتبار این شرکت ها می شود.

  • مقاومت در برابر تغییرات دمایی و شرایط آب و هوایی

افرادی که با نوار چسب های پلاستیکی کار کرده اند تصدیق خواهند کرد که تغییر دما می تواند در کیفیت این چسب ها تاثیر منفی بگذارد. این موضوع هم چنین می توان منجر به باز شدن جعبه ها و سرقت محتوای بسته ها و یا تخریب آن شود.

بنابراین یکی دیگر از مزایای استفاده از نوار چسب کاغذی، مقاومت فوق العاده آن در برابر تغییرات دمایی است. علاوه بر این، چسب های نواری کاغذی هنگام وجود گرد و غبار و آلودگی نیز کاملا موثر و قابل استفاده هستند.

مزایای استفاده از نوار چسب کاغذی

  • ظاهر زیبا

گذشته از مزایای کاربردی نوار چسب کاغذی، ظاهر این چسب نیز جذاب تر و دل نشین تر از سایر گزینه های موجود است. این چسب ها معمولا به رنگ قهوه ای و هم رنگ با جعبه های بسته بندی ارائه می شوند. این موضوع باعث می شود ظاهر بسته بندی تمیزتر و زیباتر به نظر برسد.

  • قابلیت شخصی سازی و افزایش فروش

یکی دیگر از مزیت های مهم نوار چسب های کاغذی، قابلیت چاپ لوگو، طرح و پیام دلخواه بر روی نوار است. این موضوع در برندینگ شرکت شما تاثیر مثبتی خواد داشت؛ زیرا برند شما بیش تر دیده می شود و با تجربه مثبت باز کردن بسته گره می خورد.

اثر مثبتی که برند شما در ذهن مشتریان ایجاد کرده است، باعث ترغیب آن ها به خرید مجدد از شما خواهد شد.

کاربرد نوار چسب های کاغذی

نوار چسب های کاغذی به طور عمده در بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. این چسب ها به دلیل استحکام بالا می توانند امن و بسیار مقرون به صرفه باشند. چسب های کاغذی ظاهر ساده و دل نشینی دارند و به دلیل جنس آن، قابلیت چاپ طرح های دلخواه و یا نوشتن یک پیام برای گیرنده وجود دارد.

در نهایت این چسب ها در کارهای هنری و خلاقانه نیز بسیار پر کاربرد هستند. استفاده از این چسب ها بسیار راحت است و به دلیل عدم نیاز به قیچی و وسایل تیز و برنده برای بریدن چسب ها، برای استفاده کودکان هنگام ساختن کاردستی و پروژه های مدرسه نیز بسیار مناسب هستند.

کاربرد نوار چسب های کاغذی

نتیجه گیری

چسب های کاغذی از پرطرفدارترین و پرمصرف ترین چسب های موجود در بازار هستند که بسیاری از مردم با آن آشنا بوده و از آنها استفاده میکنند. این چسب ها که افراد از دانشجو گرفته تا پزشک از آن استفاده میکنند و بسته به نیاز فرد انواع زیادی دارد. در قیمت ها و کیفیت های مختلف عرضه میشود.

این روزها که بازار جنس های تقلبی داغ است افراد سودجو اقدام به فروش چسب های با کیفیت پایین و البته قیمت های بالا میکنند. توصیه ما به شما خرید از یک برند و فروشگاه معتبر است که با کیفیت ترین محصولات را با ارزان ترین قیمت ها در اختیارتان قرار دهد.