آیا تا به حال با اره دستی چوبی را برش داده اید؟ کار آسانی نیست! اره برقی در کمترین زمان ممکن اینکار را انجام می دهد، اما اگر به درستی از آن استفاده نشود، می تواند خطرآفرین باشد. خوشبختانه کار با اره برقی بسیار آسان است، و اگر از آن با احتیاط استفاده کنید، به هیچ عنوان مشکلی نخواهید داشت. ما به چند سوال رایج در مورد استفاده از اره برقی پاسخ داده ایم تا کار را برای شما آسان تر کنیم.

چگونه از اره برقی به صورت ایمن استفاده کنید؟

قبل از شروع استفاده از اره برقی، لباس ایمنی بپوشید.

شلوار مخصوص ایمنی، کلاه ایمنی دارای محافظ صورت مخصوص کار با اره برقی ، دستکش و چکمه های سنگین یا پنجه فولادی بپوشید. برای محافظت از چشمان خود از عینک ایمنی استفاده کنید. لباس های گشادی که ممکن است در دندانه های اره گیر کند نپوشید.

هرگز از اره برقی بدون وسایل ایمنی استفاده نکنید تا از صدمات اتفاقی جلوگیری کنید.

 

 

چگونه یک اره گازسوز را راه اندازی کنیم؟

اره را صاف روی زمین قرار دهید و ترمز زنجیر را قفل کنید.

اره را روی یک نقطه صاف روی زمین قرار دهید و ترمز زنجیر را که معمولاً اهرمی بین دسته بالایی اره برقی و تیغه است، قرار دهید. ترمز اره زنجیری را به جلو فشار دهید تا در جای خود قفل شود تا از چرخش تیغه تا زمانی که آماده استفاده از آن شوید جلوگیری کنید.

چوک (ساسات) را روشن کنید و دکمه پرایمر را 4-6 بار فشار دهید.

اگر اره برقی شما چوک دارد، اهرم کنترل روی دسته را به حالت چوک بچرخانید. سپس، دکمه پرایمر را که نزدیک یا بالای مخزن سوخت است، پیدا کنید. دکمه را چند بار فشار دهید تا موتور آماده شده و راحت تر روشن شود.

پای خود را روی دسته پشتی اره قرار دهید و طناب استارت را 4-5 بار بکشید.

پای خود را برای محکم کردن جای اره برقی در دسته عقب آن قرار دهید. یک دست را روی دسته جلو قرار دهید و وزن خود را روی آن تکیه دهید تا در جای خود ثابت بماند. با دست دیگر، طناب استارت را چند بار بکشید تا موتور روشن شود.

تا زمانی که ترمز زنجیر را باز نکنید، نمی توانید با اره برش دهید.

اره برقی اشتیل

چگونه یک اره موتوری برقی را راه اندازی کنیم؟

کلید برق را روشن کنید و هندل را فشار دهید تا زنجیر به حرکت درآید.

راه اندازی اره موتوری برقی بسیار ساده است. اگر اره برقی شما کابل برق دارد، آن را به پریز وصل کنید. اگرکابل ندارد، مطمئن شوید که اره برقی شما کاملاً شارژ شده است. هنگامی که آماده استفاده از آن شدید، سوئیچ پاور را روی حالت روشن قرار دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ترمز زنجیر را رها کنید و هنگامی که برای اره کردن آماده شدید، هندل را فشار دهید.

 

راه اندازی اره برقی

چگونه از اره برقی مدل  101 استفاده می کنید؟

اره برقی را راه اندازی کنید و اره را در جایی که می خواهید برش دهید قرار دهید. اره برقی خود را روشن کنید و هندل را فشار دهید تا دریچه گاز کاملاً درگیر شود و تیغه به سرعت برسد. به آرامی تیغه را روی چوب قرار دهید و اجازه دهید تکانه زنجیر و تیغه آن را قطع کند. اره را روی چوب فشار ندهید.

  • فشار دادن اره روی چوب می تواند باعث عقب رفتن اره برقی یا گیرکردن تیغه شود.

اره برقی را با دو دست محکم نگه دارید تا از عقب رفتن جلوگیری کنید.

اره برقی را نزدیک بدن خود نگه دارید تا بازوهایتان خسته نشوند. در حالی که تیغه چوب را قطع می کند، بدون اینکه به اره فشار وارد کنید، آن را محکم بگیرید. اجازه دهید تکانه های تیغه، چوب را به داخل بکشد و اره برقی را ثابت نگه دارید تا به سمت شما نپرد. وقتی موتور در حال کار است اره برقی را تنظیم نکنید یا موقعیت خود را تغییر ندهید و برش را تا زمانی که چوب را کامل برش دهید ادامه دهید.

 

نحوه استفاده از اره برقی

خطر استفاده از اره برقی

اگر از اره برقی به درستی استفاده نشود، می تواند بسیار خطرناک باشد.

همیشه از وسایل ایمنی شخصی استفاده کنید و تا زمانی که برای استفاده از آن آماده نشده اید، اره برقی را روشن نکنید. اطمینان حاصل کنید که افراد دیگری در نزدیکی شما نیستند و هر گونه مانع را از منطقه دور کنید. هرگز اره را روی چوب فشار ندهید و به سادگی تیغه متحرک را روی محلی که می خواهید برش دهید بگذارید و اجازه دهید چوب هنگام برش، اره را به داخل بکشد.

همچنین، مورد مهم دیگر این است که از اره برقی خود به درستی نگهداری کنید. گرد و غبار و خاک را را از روی دندانه های اره برقی پاک کنید و مطمئن شوید که دارای روغن کافی است.

 

خطر استفاده از اره برقی

آیا همه می توانند از اره برقی استفاده کنند؟

هر فرد بالای 16 سال می تواند به طور قانونی از اره برقی استفاده کند.

کودکان در حین کار با اره برقی بیشتر احتمال دارد دچار حادثه یا آسیب شوند. اجازه ندهید افراد کمتر از 16 سال از اره برقی استفاده کنند. قبل از اینکه شخصی از اره برقی استفاده کند، مطمئن شوید که نحوه کار با آن را می داند و مطمئن شوید که از وسایل ایمنی استفاده می کند.

اگر فردی مبتدی است، مراقب او باشید و مطمئن شوید که به صورت ایمنی از اره برقی استفاده می کند.

 

سخن آخر:

در این مقاله نکات اساسی و نحوه کار با اره برقی اشتیل را گردآوری کرده ایم. اره زنجیری اشتیل در حال حاضر یکی از محبوبترین و با کیفیت ترین اره های زنجیری بازار در جهان می باشد و به دلیل کیفیت بالا انتخاب مشتریان حرفه ای است. جهت بررسی اره زنجیری اشتیل اینجا کلیک کنید. شما در فروشگاه اینترنتی گنج کالا با توجه به کاربردتان می توانید انواع اره زنجیری از جمله ، اره زنجیری شارژی اشتیل، اره زنجیری برقی و اره موتوری بنزینی را انتخاب و بدون هیچ هزینه ارسالی درب منزل خود تحویل بگیرید.

اگر در این زمینه نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتری دارید، می توانید با کارشناسان ما در گنج کالا تماس بگیرید و از آنان در این زمینه راهنمایی بخواهید. گنج کالا مرجع تخصصی صنعت و ابزار.