پرسلان نوعی سرامیک است که بعد از درآمدن از کوره سفید و متراکم می باشد که در شرایط خاص تحت فشار بالا شکل گرفته و در درجه حرارتی بالا تولید می شود. پرسلان جایگزینی زیبا و باکیفیت  و دارای ویژگیهای مورد نیاز برای استفاده در نما و کف ساختمان ها می باشد، می توان گفت پرسلان تکنولوژی نسل جدید سرامیک ها است. نصاب های حرفه ای و متخصصان ساخت و ساز عقیده دارند استفاده از یک تیغه­ از اجزای بسیار مهم برای داشتن یک کار منظم است. همینطور قابلیت و قدرت اره های باکیفیت برای داشتن برش های تیز، مورد بسیار مهمی است البته قبل از خرید یک تیغه یا صفحه برش به یاد داشته باشید که هزینه، میزان تیزی و برندگی و دوام از مهم ترین عواملی است باید در فرآیند برش در نظر گرفت.

طریقه برش با صفحه پرسلان بر چگونه است؟

تیغه یا صفحه برش را در فاصله و عمقی قرار دهید که ضخامت کامل جسمی که می­خواهید را برش دهد.

جسم (به عنوان مثال پرسلان) را روی سکو قرار دهید و یک انتهای علامت را در جایی که برش را انجام می­ دهید، قرار دهید ولی تیغه را با کاشی لمس نکنید. اگر نیز قبلا سطح پرسلان را برش کم عمقی زده اید، یک انتهای برش را باید به سمت تیغه برش قرار دهید. اره را روشن کرده و تیغه برش را درگیر کنید.

پرسلان را بسته به اندازه ای که دارد، 1 الی 2 اینچ داخل صفحه برش فشار دهید، سپس پرسلان را به عقب برگردانده و فرز را خاموش کنید.

 

وسایلی که برای برش کاشی و استفاده از صفحه پرسلان بر نیاز دارید:

  1. صفحه برش پرسلان
  2. فرز قدرتمند
  3. عینک و محافظ چشم

نکته: برخی از فرزها هستند که قابلیت تنظیم عمق را ندارند. اگر وسیله مورد استفاده شما نیز این ویژگی را ندارد، می توانید با ایجاد یک برش کم عمق روی پرسلان با اتصال تیغه پرسلان بر روی یک ابزار، چرخش دستی ایجاد کنید. البته این روش به یک پایه دست بسیار ثابت نیاز دارد. همینطور استفاده از نوار چسب در بالای پرسلان قبل از برش هم می تواند به کاهش تراشه کمک کند.

 

 

صفحات پرسلان بر مناسب چه ویژگی­ هایی باید داشته باشند؟

  • استحکام بالا
  • میزان جذب آب پایین و مقاوم بودن در برابر سرما و یخبندان
  • مقاومت شیمیایی بالا و لک پذیری و مواد اسیدی
  • عمر زیاد و مقاومت زیاد در برابر ساییدگی
  • مقاوت در برابر سختی و خراش و حفظ زیبایی
  • ثبات رنگ در برابر نور و مقاومت در برابر اشعه فرابنفش
  • قابلیت تولید در ابعاد، اندازه و رنگ و طرح­های مختلف
  • ضد حریق بودن و عدم تغییر ساختار در برابر حرارت
  • قابلیت بازیافت محصول و سازگاری با محیط زیست

ابعاد صفحات برش پرسلان

صفحات برش پرسلان بر، دانه های سایشی بسیار قوی برای سطوح مختلف دارند و از طریق ساییدن برش­ ها را انجام می­ دهند. این صفحه ­ها ساختار سرامیکی دارند و می­ توانند عملیات خود را بدون گرم شدن بیش از حد انجام دهند. این صفحات ابعاد مختلفی دارند و پرطرفدارترین اندازه­ ها شامل سایزهای 115، 180 و 230 می شوند.

چگونه می توانیم صفحات برش مناسب انتخاب کنیم؟

به طور کلی پیدا کردن یک صفحه پرسلان بر کارآمد و بادوام کار دشواری به حساب می آید زیرا سخت است بدانیم که یک تیغه چقدر دوام خواهد آورد؛ به این دلیل که از آن برای برش دادن مواد مختلف استفاده می شود. البته این مورد به طریقه مراقبت و نگهداری از صفحه برش هم بستگی دارد که در اینجا چند فاکتور مهم را بررسی خواهیم کرد:

صفحات برش و تیغه­ها در انواع مختلفی از جمله رینگ تقسیم شده، پیوسته یا رینگ توربو وجود دارند. همچنین ضخامت تیغه، عرض برش را تعیین می کند.

اگر برای برش مواد مختلف هم به صفحات برش نیاز دارید، لازم است به سخت ترین موادی که روی آن کار می کنید، فکر کنید و تیغه ای را انتخاب کنید که بتواند آن مواد را برش دهد. پس این صفحه برش می تواند برای مواد نرم تر نیز قابل استفاده باشد. پس اگر قصد دارید مواد نرم­تر را بیشتر از مواد سخت برش دهید، صفحه برشی را انتخاب کنید که بتواند آن ماده را برش دهد.

به برچسب سازنده نگاه کنید زیرا هر کدام از آنها، مواد توصیه شده و مناسب برای هر تیغه را نشان می دهد.

سخن آخر:

با توجه به اینکه پرسلان ها متریال جدیدی است که روز به روز بر کاربرد آنها افزوده می شود، پرسلان برها نیز محصول جدیدی در بازار می باشند. لذا انتخاب برند خوب نیز کار سختی خواهد بود چرا که آنها تازه به بازار آمده اند و هنوز زیاد امتحان خود را پس نداده اند. پیشنهاد ما صفحه پرسلان بر راک است چرا که این برند سالهاست که با صفحه های برش گرانیت و سرامیک خود جزو بهترین مارکهای بازار بوده است و هم اکنون با همان تکنولوژی پرسلان بر خود را نیز به بازار ارائه نموده است .

فروشگاه اینترنتی گنج کالا ارائه کننده انوع محصولات برش و سوراخکاری راک و از جمله پرسلان بر راک می باشد.