خرید اره عمود بر یکی از چالش‌ های صنعتگران حوزه صنایع چوبی و ‌ام دی اف که قصد راه‌اندازی کارگاه چوب بری نجاری و ساخت دکوراسیون را دارند محسوب می ‌شود. تعداد زیادی از اره‌ های عمود بر با مارک ‌های مختلف در بازار ابزار آلات وجود دارد که مصرف‌کنندگان بر حسب نیاز خود و پس از بررسی قیمت، برند سازنده، قدرت و توان تنظیمات، سرعت متریال و تجهیزات جانبی اقدام به خرید آن می‌کند.

تیغ این ابزار نجاری، در زمان حرکت به سمت جلو، قطعات چوبی را برش می ‌دهد. باید توجه داشته باشید که در حین جا زدن تیغ این دستگاه‌ها در تولید انواع قطعات چوبی، پروژه‌های معماری و دکوراسیون داخلی، ساخت وسایل چوبی و… دقت کنید. تیغ این اره باریک و برشکاری با آن در تمام جهت‌ها قابل انجام است. برش‌های قوس دار و مورب به سادگی با اره چکشی انجام شده و این ابزار اغلب برای انجام پروژه‌ های اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله سعی شده تا راهنمای جامعی از اقدامات قبل از خرید عمود بر برقی و شارژی بررسی گردد. با فروشگاه اینترنتی گنج کالا همراه باشید.

نکات مهم حین خرید اره چکشی

دستگاه اره چکشی یا عمود بر تیغه‌ های گوناگونی دارد که هر یک عملکرد و کاربرد‌ های مخصوص به خود را دارند. وجود تیغه درشت و ریز بر اره عمود بر به همراه تیغه ظریف بر، تیغه فلز بر و… از مزایای این دستگاه محسوب می‌شود.

اره عمود بر در برند‌های مختلفی در بازار داخلی کشور عرضه می‌شود. گنج کالا نمایندگی برند‌های معروف انواع اره عمودبر و ابزارآلات صنعت چوب در ایران است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت محصولات این مرکز و یا ثبت سفارش آنلاین با واحد فروش مجموعه در ارتباط باشید.

راهنمای خرید اره عمود بر

سرویس قطعات جانبی اره عمود بر

اره عمود بر به شکل حرکت رفت و برگشتی یا «پیستونی» با استفاده از محور نگه دارنده حرکت کرده و تیغ با بالا و پایین رفتن خود عملیات برش را انجام می‌دهد.

به منظور بالا بردن عمر مفید اره عمود بر، گیربکس باید از دستگاه خارج، تمیز کاری شده و پس از آنکه قطعات آن روغن کاری، ‌گریس کاری و سرویس شد درون دستگاه جاسازی شود.

از آنجایی که اره عمود بر دارای ذغال است؛ ذغال دستگاه باید چک شود. در صورتی که کاهش یافته باشد، باید تعویض و یا اضافه گردد.

فرآیند خرید اره عمود

خرید اره عمودبر از تولیدکنندگان مطرح مزیت خود را دارد. برند تجاری معتبر در فرآیند خرید تمامی ابزارآلات صنعتی همچون انواع اره‌ ها، کیفیت بالای محصولات خریداری شده توسط مصرف‌کننده را ضمانت می‌کند.

به دلیل این که تولیدکنندگان این حجم از شهرت و معروفیت را به دلایل خاصی به دست آورده اند، ممکن است کالایی نامرغوب از تولید‌کننده‌ های معتبر خریداری کنید؛ به همین دلیل حین خرید از شرکتی که شناختی نسبت به آن ندارید موجب می‌شود احتمال نامرغوب بودن جنس بیشتر از مارک‌ های شناخته شده باشد.

چنانچه بخواهید خریدی مقرون به صرفه داشته باشید؛ برای مدل خاصی به تولیدات خارجی و برند‌ های معروف دنیا توجه کنید. شما به عنوان خریدار تنها باید اطمینان حاصل کنید تا بررسی ‌های کاربران قبلی این نوع ابزارآلات را مد نظر قرار دهید. اگر رضایت خریداران قبلی در حد بالایی بود می‌توان تا حدی تخمین زد که این ابزار‌ ایده آل است.

قیمت اره عمود بر

تعیین قیمت خرید اره عمود بر، یکی از موارد بسیار مهم قبل از اقدام به تهیه این ابزار است. مصرف‌کننده باید بر حسب بودجه و توان مالی خود از مشخصات مختلف دستگاه اره عمود بر لیستی بر حسب نیاز‌ های خود آماده کرده و بدین ترتیب در هزینه‌ های اضافه صرفه‌جویی کند.

قبل از مراجعه به فروشگاه ابزارآلات، بهتر است چک لیست نیاز سنجی خود را تهیه کنید تا در انتخاب اره مناسب، ویژگی ‌های مورد نظرتان را پیش روی خود داشته باشید.

چه در خرید اینترنتی اره عمود بر و چه خرید حضوری در فروشگاه‌ های عرضه‌ کننده ابزار‌ های صنعت چوب، این چک لیست به شما کمک خواهد کرد تا خریدی موفق و ابزاری حرفه‌ای داشته باشید.

اره عمود بر

توان اره عمود بر (چکشی)

توان (قدرت) اره‌ های عمود بر موجود در بازار، معمولا حدود۶۵۰ وات و بیشتر است. با توجه به گیربکس و ابعاد آن دارای سرعت ۳ تا ۶ دور متغیر هستند.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که هر چه توان الکتروموتور اره عمود بر، مقدار بیشتری باشد، خواهید توانست قطعات چوبی با ضخامت بیشتر را به وسیله آن برش دهید و به عبارتی یک اره عمود بر استاندارد، زیر بار برش‌های ضخیم کم نمی‌آورد!

بنابراین وجود کلید تنظیم ضخامت برش یکی از مهمترین امکانات اره عمود بر محسوب می‌شود که باید بسته به نیاز کار خود از سرعت آن در حد زیاد و کم استفاده کنید.

کلید پرتاب باد اره عمود بر (حذف گرد و غبار و براده)

کلید پرتاب هوا یا کلید از بین برنده گرد و غبار نیز یکی دیگر از قابلیت‌های این دستگاه است. این مورد نیز حین خرید اره عمود بر توسط صاحبان صنایع نکته حائز اهمیتی محسوب می‌شود.

قطعه مخصوص پیشگیری از لب پر شدگی قطعه کار در دستگاه تعبیه شده است. این قطعه کوچک فضای خالی در اطراف تیغ اره را پوشش و با قرارگیری روی قطعه چوب حین برش، از لب پر شدگی لبه‌های اطراف خط برش کار پیشگیری می‌کند.

تنظیم سرعت برش اره چکشی

در این نوع اره، می‌توان حرکت تیغ را در اره عمود به وسیله دیمر سرعت بر تنظیم کرد و از هر میزان سرعت برش در محل مناسبی بهره‌مند شد. همچنین می‌توان دستگاه را با استفاده از دکمه روشن و خاموش صفحه این دستگاه را در زوایای مختلف تنظیم کرد، به گونه‌ای که صفحه آن در زاویه ۰ درجه تا ۴۵ درجه تنظیم کرد.

بدین ترتیب این ابزار برای برش قطعات چوبی به شکل زاویه دار نیز مناسب است. برش دقیق این دستگاه نسبت به اره‌ های دیگر همچون اره گرد بر (تفاوت اره گرد بر با عمود بر) یا دیسکی میزان نسبتاً کمتری است.

از اره های چکشی یا عمود بر در مواردی که نیازی به برش کاری تمیز و دقیق نیست و پس از برشکاری پرداخت صورت خواهد گرفت، بیشتر استفاده می‌گردد.

اره عمود بر

اره چکشی؛ وسیله‌ای کاربردی در صنایع متنوع!

بهترین راهنمایی در خرید اره عمود بر این است که با توجه به نیاز، نوع کارکرد، و بودجه مالی خود و همچنین با مطالعه مواردی که در مقاله راهنمای خرید اره عمود بر، بیان شد، ابزار مورد نظر را انتخاب و تهیه نمائید.

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید به سراغ خرید مارک‌های ناشناخته چینی و بی‌کیفیت رفت. ضمانت نامه، گارانتی معتبر شرکتی و مهلت تست (تنها در صورت خرید اره عمود بردست دوم) نکات مهم دیگری است که باید در نظر بگیرید.

خرید اره چکشی با سرعت دور بالا، دارای تیغ‌ های مرغوب و توان مناسب الکترو موتور، در امور برشکاری سنگین یا استفاده‌ های طولانی مدت، از موارد مهم در راهنمای خرید اره عمود بر از فروشگاه صنعتی و ابزارآلات گنج کالا است.

شما می توانید این اطمینان را داشته باشید که خرید از سایت گنج کالا، یک تجربه لذت بخش خرید اینترنتی خواهد بود؛ چرا که خرید جنس با کیفیت و اورجینال با قیمت مناسب که در سریع ترین زمان ممکن به دستتان برسد، کمتر پیش می آید پس منتظر نباشید و سفارش دهید.