برای انجام مقایسه و بیان تفاوت بین این سه ماده، ابتدا لازم است تا تعاریف هرکدام از این ­ها را به به طور مجزا بررسی کرده و سپس به مقایسه بین آن ها بپردازیم. در این مقاله توضیحات و مشخصات دقیق این محصولات گردآوری شده است.

سیلر چیست؟

سیلر یکی از پر کاربردترین موادی است که برای رنگ کردن چوب استفاده می ­شود. در واقع سیلر به عنوان یک لایه پایه است که باعث چسبندگی بهتر رنگ بر روی سطح چوب می­ شود. این ماده علاوه بر یک لایه اولیه برای رنگ آمیزی، باعث محافظت بیش تر از سطح چوب نیز می شود. البته می ­توانید برای افزایش چسبندگی و بهبود نتیجه نهایی رنگ آمیزی، از پرایمر دیوار نیز استفاده کنید.

 

انواع سیلر کدام است؟

سیلرها انواع مختلفی دارند و مهم ­ترین کاربرد آن، استفاده به عنوان رنگ کردن سطوح چوبی است. برخی از پر کاربردترین انواع سیلر شامل موارد زیر است:

نیترو سلولزی : یک ماده شیمیایی که در بازار با نام سیلر فوری شناخته می شود و حلال آن تینر فوری می باشد و برای زیرکاری کلر فوری و نیم پلی استر استفاده می شود .

پلی اورتان: یک ماده شیمیایی با پایه چربی است که مقاومت بسیار بالایی دارد و برای محافظت از سطوح چوبی استفاده می ­شود.

پلی اکریلیک: این ماده به عنوان یک پوشش محافظت کننده از نفوذ رطوبت استفاده می ­شود که با برس بر روی سطح چوب پخش شده و به راحتی نیز با آب پاک می­ شود.

 

کیلر چیست؟

کلر فوری یک پوشش برای چوب می باشد که در واقع ترکیبی از چند ماده شیمایی است که برای براق کردن وسایل چوبی و رفع کدری آن ها استفاده می ­شود. با این کار می ­توانید، حالت مات و کدر تمام وسیله ها را از بین ببرید و کاری کنید که مثل روز اول تمیز، تازه و براق به نظر برسند.

 

انواع کیلر کدام است؟

کیلر انواع مختلفی دارد که علاوه بر رنگ چوب، نوع اتومبیلی آن برای رنگ کاری بدنه ماشین نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از انواع آن می­توان به دو نوع مات و براق اشاره کرد. برای حل کردن این ماده نیز، استفاده از حلال تینر فوری توصیه می شود.

 

نیم پلی استر چیست؟

اسید کیورینگ یا به اصطلاح نیم پلی استر، نوعی لاک است که در دو نوع شفاف و عسلی رنگ در بازار وجود دارد. منظور از دو جزئی بودن نیم پلی استر نیز این است که برای استفاده از آن، لازم است تا این ماده را با یک سخت کننده یا هاردنر ترکیب کرده و شرایط را برای انجام واکنش شیمیایی هاردنر، فراهم کنیم. بیشتر وسیله های اطرافمان نیز با این ماده پوشش داده شده است که این موضوع نشان می­ دهد نیم پلی استر در صنعت چوب بیشتر از سایر رنگ­های سلولزی و فوری استفاده شده و طرفدار دارد.

 

انواع نیم پلی استر کدام است؟

از انواع نیم پلی استر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نیم پلی استر براق
  • نیم پلی استر مات
  • نیم پلی استر سفید 

 

تفاوت سیلر، کلر و نیم پلی استر چیست؟

تا اینجا تعاریفی از سه ماده سیلر، کیلر و نیم پلی استر را بیان کردیم و به معرفی انواع آن ها پرداختیم، حال قرار است جمع ­بندی کوتاهی از هر سه این مواد داشته باشیم تا بتوانیم آنها را مقایسه کنیم و به تفاوت ­هایشان پی ببرید:

سیلر

سیلر نوعی از رنگ­ های شفاف برای پوشش و ترمیم سطح چوب است که برای پر کردن منافذ چوب و نا همواری ­ها استفاده می ­شود و نوع و کاربردشان نیز بستگی به نوع و بافت چوب دارد.

کیلر

کلر فوری را در واقع باید بعد از زدن سیلر و خشک شدن آن، به عنوان لایه پوششی استفاده کرد. در حقیقت لازم است تا کلر را با تینر فوری رقیق کرده و در چند مرحله بر روی چوب بزنید.البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر کیلر بیش از حد رقیق شود، کارایی خود را از دست می­ دهد و عملکرد خوبی نخواهد داشت.

نیم پلی استر

به طور کلی نیم پلی استر از دو روغن نارگیل و روغن سویا تولید شده و به عنوان ماده پایه استفاده می­ شود که نوع اول آن به شکل بی­ رنگ و نوع دیگر آن دارای رنگ عسلی است. لازم به ذکر است که نیم پلی استر مبتنی بر روغن نارگیل، دارای کیفیت و کارایی بهتری می ­باشد. هم چنین همان گونه که که پیش ­تر نیز در همین مقاله بیان کردیم، نیم پلی استر دارای دو نوع براق و مات است که در بسته بندی قوطی­ های حلبی و در سه وزن یک، چهار و بیست کیلویی در بازار عرضه می ­شود.

 

برند هافمن تمام محصولات فوق را با کیفیت عالی و مطمئن در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد و شما می توانید با چند کلیک این محصولات را از گنج کالا تهیه و در دم منزل یا محل کارتان تحویل بگیرید.

 

سخن آخر

در این مقاله تفاوت کلیر و سیلر و نیم پلی استر  را خدمت شما معرفی کردیم. شما می توانید با توجه به کاربرد هر محصول به نیازتان و در نظر گرفتن مزایا و معایب هر کدام، محصول نهایی دلخواهتان را انتخاب کنید و از طریق سایت سفارش خودتان را ثبت کنید و مطمئن باشید که اجناس مورد نظر شما با بهترین کیفیت و در سریع ترین زمان به دست شما خواهد رسید.

اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی های بیشتری داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.