اسپری فوم پلی یورتان درزگیری تک جزئی است که با رطوبت در هوا ترکیب می شود، در حین  ترکیب منبسط می شود، به شکل ماده ای جامد نیمه سفت برای نصب، تزریق و عایق بندی است.

فوم های پلی اورتان منعطف عمدتاً برای مونتاژ درب ها و پنجره ها، پرکردن درزها ، عایق کاری صوتی و حرارتی،آب بندی و عایق در برابر آتش(اسپری فومهای نسوز) استفاده می شود. فوم پلی اورتان به سرعت با رطوبت موجود در هوا واکنش می دهد و پس از استفاده منبسط می شود. پلی اورتان به دلیل قدرت چسبندگی بالا به خوبی به سطوح اعمال شده می چسبد.

اسپری فوم کجا استفاده می شوند؟

مونتاژ در و پنجره موثرترین قسمت استفاده از فوم های PU است. برای عایق کاری تاسیسات برق، لوله های آب سرد و گرم، سفتی تراس ها،عایق کاری سقف های صنعتی، سردخانه ها و کارخانه های یخ، عرشه کشتی ها و قایق های تفریحی، پرکردن فضاها استفاده می شود. فضاهای خالی بین مواد عایق حرارتی خارجی، چسبندگی مواد عایق، پر کردن فضاهای خالی و عایق بندی انبارهای مواد غذایی خشک.

فوم پلی اورتان چگونه استفاده می شود؟

نی و تپانچه روی شیر نصب شده روی سر پیچی اسپری فوم  پیچ می شود. قوطی به مدت 20 دقیقه به شدت تکان داده می شود و با وارونه نگه داشتن آن به ماشه پیپت یا تپانچه فشار وارد می کند. فوم همیشه از پایین به بالا برای سطوح عمودی اعمال می شود. مراقب باشید که دمای محیط و قوطی در طول استفاده از استاندارد بالاتر یا پایین تر نباشد.

انواع فوم PU چیست؟

فوم های پلی یورتان بسته به نوع کاربرد و هدف آن به دو بخش تقسیم می شوند.

1- فوم های PU با توجه به نوع کاربرد آنها

فوم های به همراه نی: می توان از آن به عنوان رایج ترین و پرفروش ترین فوم در بازار نام برد. با دستگاه نی عرضه شده با هر قوطی استفاده می شود. به دلیل سرعت انبساط بالا، برای پر کردن فضاهای خالی (متوسط ​​200٪ – 250٪) ترجیح داده می شود.

فوم گان خور (حرفه ای) : با تفنگ مخصوص فوم گان خور استفاده می شود. این محصول مورد استفاده افراد حرفه ای است. به دلیل نرخ انبساط کم (متوسط ​​%0% -60%) ترجیح داده می شود که فضاهای خالی نسبتاً باریک را پر کند.

اسپری فوم

2- فوم های PU بر اساس موارد استفاده

فوم برای پر کردن فضاهای خالی: این فوم استاندارد و پرکاربردترین نوع فوم است.

فوم‌های چسبنده: فوم‌هایی هستند که به دلیل دارا بودن سرعت انبساط بسیار پایین (حداقل) نسبت به فوم‌های استاندارد و پلیمر متراکم‌تر، خاصیت چسبندگی بیشتری دارند. مواد عایق حرارتی مانند EPX، XPS، بتن هوادهی، آجر و مصالح ساختمانی مختلف مانند سنگ مرمر ممکن است با این محصولات چسبانده شوند. سهم فوم های پلی اورتان در عایق صدا، گرما و آب؛

اسپری فوم

فوم چند منظوره pu

برای عایق کاری خوب باید فوم PU را به طور دقیق اعمال کنید.

عایق صدا

از آنها برای پر کردن فضای خالی بین مواد مورد استفاده برای عایق صدا، فضای خالی در و پنجره، جلوگیری از عبور صدا، گرما و هوا، عایق کاری محیط مجاری دریچه، دودکش ها و واحدهای آب و هوایی بیرون زده از ساختمان ها و بسیاری زمینه های مشابه دیگر استفاده می شود. برای عایق بندی کامل و بی نقص، بهتر است طرز استفاده از اسپری فوم را فرا بگیرید.

عایق حرارتی

فوم های سفت و سخت (قوی) 2 جزیی برای عایق حرارتی ترجیح داده می شوند.

عایق آب

آب به هیچ وجه نمی تواند به فومی که به درستی اعمال شده و کاملاً به درستی استعمال شده است آسیب برساند. فوم های پلی اورتان تک جزئی برای کاربردهای محیط خارجی، استخرهای تزئینی، چسباندن سنگ های تزئینی به یکدیگر، جلوگیری از نشت آب از مفاصل مکانیسم ها مانند واحدهای اقلیمی در خودروهای نوع کاروان و آنتن ها ترجیح داده می شوند.

 

اسپری فوم

سوالات متداول

فوم PU چقدر می تواند دوام بیاورد؟

این سازه تا زمانی که در معرض نورهای شدید UV قرار نگیرد، مقاوم است. نورهای UV باعث تغییر شکل فوم شده و ساختار آن را خراب می کند. فوم خشک شده را می توان با رنگ آمیزی سطح از نورهای خطرناک محافظت کرد.

بهترین برند اسپری فوم کدام است ؟

برندهای متفاوتی از انواع اسپریهای فوم در بازار وجود دارد که از لحاظ کمی و کیفی با هم متفاوت هستند . می توان گفت در سالهای اخیر چه از بابت کیفی و چه از باب تنوع هیچ برندی به اندازه فوم آکفیکس ایده آل نبوده است. فومهای عمومی آکفیکس در مقایسه با سایر فومهای هم تراز در بازار حجم دهی بیشتری دارند و از لحاظ مقاومت نسبت به سار فومها بهتر عمل می کند.

از دیگر مزایای فوم های آکفیکس تنوع این محصول می باشد . برند آکفیکس در سالهای گذشته اسپری فوم های متعددی اعم از فوم همه کاره شلنگی، فوم گان خور، فوم های نسوز ، فوم پاک کن ها و… به بازار عرضه نموده است.

سخن آخر:

زمانی که در مورد خوب و با کیفیت بودن محصولی صحبت می شود، باید بدانیم چه ویژگی هایی دارد که سبب متفاوت شدن نسبت به محصولات دیگر شده است.

شما می توانید از این موضوع مطمئن باشید که اجناس خریداری شده شما بهترین کیفیت را دارا هستند و با خیال راحت خریدتان را انجام دهید.

اگر سوالی در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را در زمینه خرید راهنمایی کنند. فروشگاه اینترنتی گنج کالا نماینده انحصاری محصولات آکفیکس می باشد.

 

اسپری فوم آکفیکس