فوم اسپری محصولی پرکاربرد است که می‌توانید از آن به آسانی در رفع سوراخ‌های دیوار، پر کردن درزهای بین چوب و عایق کاری دیوارها استفاده کنید. زمانیکه از فوم اسپری استفاده میکنیم، برای پر کردن شکاف ها داخل سوراخ منبسط می شود، ممکن است که به صورت اتفاقی مقدار فوم اعمال شده بیشتر از مقدار مورد نیاز باشد و از سوراخ بیرون بزند. اگر فوم مورد استفاده به شکل حباب بیرون بزند، می‌تواند ظاهر نامناسبی داشته باشد و یا تکمیل کارهای سطح را دشوار کند. خوشبختانه، چند راه آسان برای رهایی از فوم های اضافی و بیرون زده وجود دارد.

روش اول

برش قطعات کوچک از فوم اسپری

منتظر بمانید تا کف کاملاً خشک شود و سپس زائده های بیرون زده آن را برش دهید. مدت زمان مورد نیازبرای خشک شدن فوم روی بسته بندی آن نوشته شده است که معمولاً بین 12 تا 24 ساعت است. قبل از شروع کار، اجازه دهید فوم کاملا منبسط و سفت شود. فوم را بعد از 12 ساعت تست کنید و ببینید چسبندگی دارد یا نه. اگر فوم هنوز کمی چسبنده به نظر می رسد، آن را به حال خود رها کنید تا خشک شود و به شکل یک سطح سخت و صاف در آید.

برندهای مختلف فوم اسپری فرآیندهای عمل آمدن متفاوتی دارند. حتماً دستورالعمل های مربوط به اسپری خود را بررسی کنید.

اسپری فوم

 

چاقوی کاربردی خود را طوری روی فوم نگه دارید تا با دیوار هم تراز شود. تیغه چاقو را به اندازه ای جلو ببرید که بتوانید کل قسمتی از دیوار را که روی آن فوم منبسط شده است برش دهید. تیغه چاقوی خود را روی لبه بالایی فوم فشار دهید تا صاف روی دیوار یا سطح قرار گیرد. [2]

مراقب باشید که فشار زیادی به تیغه چاقو وارد نکنید زیرا معمولاً بافت فوم قطعه قطعه است و ممکن است از هم جدا شوند.

نکته: اگر چاقوی کاربردی ندارید که به اندازه کافی بلند باشد، می توانید به جای آن از یک اره صاف که دارای تیغه ای انعطاف پذیر است استفاده کنید. می توانید آنها را از فروشگاه سخت افزار محله خود خریداری کنید.

اسپری فوم

 

مستقیماً سطح اضافی فوم را اره کنید تا قسمت های غیر همسطح آن بریده شود. به آرامی تیغه خود را روی کل سطح قطعه فومی که می برید هدایت کنید. سعی کنید تیغه را تا حد امکان صاف روی دیوار نگه دارید تا بتوانید بیشترین فوم را جدا کنید. فوم را به قطعات کوچک برش دهید تا کاملاً با بقیه قسمت های دیوار همسطح شود

تکه های اضافی فوم اسپری را با زباله های معمولی خود دور بریزید.

تکه های فوم را همیشه با فاصله از بدن خود برش دهید تا در صورت لیز خوردن چاقو، آسیبی به خودتان نرسانید.

اگر فومی را در گوشه ای قرار داده اید، تیغه خود را روی یکی از دیوارها نگه دارید و در امتداد لبه فوم برش دهید. سپس چاقوی خود را در مقابل دیوار دیگر قرار دهید تا بتوانید طرف مقابل فوم را برش دهید.

 

اسپری فوم

اگر نمی توانید فوم را به راحتی برش دهید، از سوهان فلزی استفاده کنید. تیغه سوهان فلزی خود را روی لبه بالایی فوم قرار دهید تا روی سطح صاف باشد. فشار محکمی اعمال کنید و سوهان را داخل فوم فشار دهید. برای خلاص شدن از شر فوم های اضافی به وارد کردن فشارهای تیز رو به پایین با استفاده از سوهان ادامه دهید.

سمباده ها برای جدا کردن فوم های سفت و سختی که روی دیوار های جدا کننده چسبیده اند یا خیلی بزرگ هستند بهترین کاربرد را دارند. می توانید سمباده را از یکی ازمغازه های ابزار فروشی محله خود خریداری کنید.

مراقب باشید که سوهان فلزی را عمود بر سطح نگه ندارید، در این صورت ممکن است به فوم آسیب بزنید یا آن را ببرید.

اسپری فوم

سطح فوم را با استفاده از یک سنباده تراز کنید. یک سنباده با دانه های ریز انتخاب کنید تا سطح را بدون خراش دادن سطح، صاف کنید. با حرکات دایره‌ای کوچک روی سطح بکشید تا تکه‌های اضافی فومی را که هنوز روی سطح کار هستند صاف کنید. به سمباده زدن ادامه دهید تا زمانی که فوم کاملاً همسطح با سطح دیوار شود.

سنباده را می توانید از ابزار فروشی محله خود خریداری کنید.

اسپری فوم

روش دوم

استفاده از اره فوم بر برای عایق کاری دیوار

قبل از اینکه فوم را برش دهید، حدود 24 ساعت زمان دهید تا فوم سفت و سخت شود. فوم پس از پاشیده شدن، منبسط می شود تا قبل از سفت شدن، هر شکاف کوچکی را پر کند. فوم اسپری را حداقل به مدت 24 ساعت به حال خود رها کنید تا فرصت سفت شدن داشته باشد. تست کنید که آیا فوم چسبناک است یا خیر، و اگر چسبناک بود، زمان بدهید تا سطحی سخت و صاف پیدا کند.

از بریدن فوم قبل از قبل از خشک شدن سطح خودداری کنید زیرا ممکن است به تمام کار انجام شده آسیب بزند.

اخطار: عایق فوم اسپری هنگام استفاده و در حال عمل آوری، بخارهای سمی ایجاد می کند. اگر لازم است قبل از عمل آمدن و خشک شدن فوم به داخل اتاق بازگردید، از عینک ایمنی، روپوش، دستکش یکبار مصرف و هواکش استفاده کنید تا ایمن باشد.

اسپری فوم

یک اره فوم از ابزار فروشی یا فروشگاه سخت افزاری محله خود اجاره کنید. اره‌های فوم ابزار برقی هستند که با تیغه‌های بلند و انعطاف‌پذیر طراحی شده‌اند تا به شما کمک کنند فومی را که روی دیوارهای جدا کننده  شما کشیده شده است برش دهید. با چند فروشگاه لوازم سخت افزاری یا ابزار فروشی محله خود تماس بگیرید تا ببینید اره فوم دارند که برای یک روز بتوانید آن را اجاره کنید. نرخ مغازه ها را مقایسه کنید و گزینه ای را انتخاب کنید که بهترین قیمت را دارند.

اگر یک اره دو لبه دارید، ممکن است بتوانید تیغه هایی را پیدا کنید که برای بریدن فوم اسپری ساخته شده اند، بنابراین نیازی به خرید ابزار جداگانه ندارید.

 

اسپری فوم

تیغه اره را مناسب نوع ساختار سلولی فوم خود انتخاب کنید. فوم اسپری شما دارای ساختار سلول باز یا سلول بسته است که تعیین می کند چقدر آب و هوا را مسدود می کند. فوم سلول باز دارای حباب های هوای کوچکی در داخل آن است که  کمک می کند هوای بیرون به دام بیاندازد و همچنین سازگاری انعطاف پذیرتری به آن می بخشد. فوم سلول بسته حباب‌های هوا را پر می‌کند تا آب و هوا را کاملاً مسدود کند و شکل سفت‌تری به خود میگیرد.[7] تیغه اره مناسب را برای فومی که استفاده کرده اید انتخاب کنید تا آسیبی به دیوارها یا ابزارتان وارد نشود.

می توانید تیغه های اره فوم را به صورت آنلاین یا از فروشگاه سخت افزاری محله خود خریداری کنید.

از نوع نامناسب تیغه روی فوم خود استفاده نکنید زیرا ممکن است به اره یا عایق آسیب برساند.

طول تیغه های فوم اره معمولاً حدود 18 تا 27 اینچ (46 تا 69 سانتی متر) است.

 

اسپری فوم

تیغه اره فوم را روی جدا کننده های دیوار نگه دارید. تیغه را طوری قرار دهید که روی 2 قسمت از جدا کننده دیوار قرار گیرد تا بتوانید فوم بین آنها را صاف کنید. از بالای دیوارتان شروع کنید تا وقتی که برش می‌زنید قطعات به راحتی پایین بیایند. تیغه را تا جایی که ممکن است صاف روی جدا کننده ها نگه دارید تا تمیزترین برش را انجام دهید.

هنگام قرار دادن تیغه، اره خود را خاموش نگه دارید تا تصادفاً چیزی را بریده یا آسیب نزنید.

اسپری فوم

اره را از بالاترین قسمت دیوار به سمت پایین هدایت کنید تا فوم بریده شود. قبل از کشیدن هندل برای روشن کردن اره، دستگیره های کنار و پشت اره را نگه دارید تا جای آن ثابت شود. به آرامی تیغه را به سمت پایین دیوار حرکت دهید و مطمئن شوید که محکم روی دیوار های جدا کننده قرار می گیرد. وقتی به پایین دیوار رسیدید، هندل را رها کنید تا اره متوقف شود و تکه های فوم فرو بریزند.

هنگام کار با فوم عمل آمده نیازی به استفاده از عینک یا هواکش ندارید.

قطعات فوم را همراه با زباله های معمولی خود دور بیندازید.

هنگام کار با اره خود بسیار مراقب باشید زیرا می توانید به راحتی جایی از بدن خود را بریده و آسیب جدی به خود وارد کنید.

اسپری فوم

به بریدن زائده های فوم از روی بقیه دیوارها ادامه دهید. تیغه را در بالای دیوار بین 2 دیوار جدا کننده بعدی قرار دهید. هندل را بکشید و به سمت پایین به سمت زمین حرکت کنید تا تمام زائده های فوم از بین برود. به بریدن بقیه فوم ادامه دهید تا با قسمت جلویی جدا کننده های دیوار همسطح شود.

 

اسپری فوم

نکات

هنگامی که فوم را اسپری می کنید، سر اسپری را در حرکت نگه دارید تا احتمال انبساط آن از لبه سطح کمتر شود.

هشدارها

اسپری فوم پلی یورتان که برای عایق استفاده می شود، هنگام استفاده و عمل آوری، بخارهای سمی تولید می کند. اگر خودتان این کار را انجام میدهید، از یک دستگاه تهویه، عینک ایمنی، و روپوش استفاده کنید. پس از خشک شدن کامل فوم نیازی به پوشیدن تجهیزات ایمنی ندارید.

همیشه تیغه های چاقو و اره را دور از بدن خود قرار دهید تا احتمال بریده شدن بدن خود را کاهش دهید.

 

هنگام کار با ابزارهای برقی احتیاط کنید. دستورالعمل ها را به طور کامل بخوانید تا مطمئن شوید که از آن به درستی استفاده می کنید.

چیزهایی که به آن نیاز خواهید داشت

برش قطعات کوچک اسپری فوم

چاقو کاربردی

سوهان فلزی

سنباده

استفاده از اره فوم برای عایق کاری دیوار

اره فوم

تیغه های اره فوم سلول باز یا سلول بسته

برندهای اسپری فوم موجود در گنج کالا

فروشگاه اینترنتی گنج کالا سه برند معتبر اسپری فوم آکفیکس و  ثنا و سومافیکس جهت ارائه به مشتریان گرانقدر انتخاب نموده است و مشتریان گرانقدر می​ توانند تنها با چند کلیک، این محصول را خریداری و در درب منزل تحویل بگیرند. لازم به ذکر است که برای خرید های بالای ۲۰۰ هزار تومان هیچ هزینه ای به عنوان هزینه حمل اخذ نخواهد گردید.